nepokoren

Fetišizacija koncentracionih logora kod Anđeline Žoli mora da implicira neke skrivene lakanovske slojeve ranog detinjstva i razuzdanog tinejdžerstva, a možda i raskalašni, dekadentni izlovani život s armijom dece svih rasa i polova sa supružnikom Bredom Pitom.

Pošto je (ne)uspešno poentirala ulogu žene kao žrtve u brutalnom muškom svetu na primeru bosanskog inferna, ovog puta se vraćamo u poznato zatvorsko okruženje sadističkih stražara i očekivanog sapatništva. Lui Zamperini je olimpijac trčanja na duge staze, učesnik Olimpijade u Berlinu 1936, a ubrzo i pripadnik američke vojske u bombardovanju japanskih ciljeva na Pacifiku.

Pored nekoliko sveobjašnjavajućih flešbekova, Džolijeva radnju prebacuje na preživljavanje „brodolomnika“ na otvorenom okeanu, a posle mesec dana stojičke patnje, na još dve godine najstrašnije dehumanizacije zapadnog shvatanja načina ratovanja u kojima Zamperini zapati jednog od najstrašnijih sadista, japanskog podoficira Vanatabea koji podstiče sopstvene komplekse neuspeha u sportu (dvojca protagonista se prisete kratkog susreta u Berlinu) i vojnoj karijeri.

Nepokoreni je tipičan politički korektan uradak o snazi ljudskog duha, samilosti i oprostu. Pun je scena koje su oportune i tendenciozne i jednodimenzionalno ciljaju na gledaočevu empatiju. U podžanru „zarobljeničkih“ filmova kad je Pacifik u pitanju, mnogo je kompleksniji (i stilizovaniji) Srećan Božić, gospodine Lorens (takođe biografski film) Nagise Ošime s Dejvidom Bouvijem i Rjuičijem Sakamotom, koji ne igra na kartu bukvalnosti kao film Žolijeve (reference treba potražiti i u Linovom Most na reci Kvaj).

Jasno je da Drugi svetski rat iznudio tri sheme zarobljeničkog logora, gulag model, japanski model i evropski (po Ženevskoj konvenciji) u skladu s različitim kulturama. Međutim, rediteljka je već apsolvirala da je ne interesuje kulturna „drugost“ još na prethodnom, kontroverznom filmu Zemlja krvi i meda, pa istinskog sukoba ovde i nema, osim hrišćanskog ideala žrtve i oproštanja. U tom smislu, Nepokoren je film koji će uvek zaličiti na neki drugi film, kako kadriranjem tako i idejom. Što nedvosmisleno znači da ovo nije veliki film, ali je velika biografska drama, a kao što znamo, život je ponekad čudniji od fikcije.

Panama Domaći film „Panama“ u glavnom programu Kanskog filmskog festivala Noćna potera Filmska recenzija: „Noćna potera“ Pogledajte trejler filma „Batman v Superman: Dawn of Justice“ Pogledajte trejler filma „Batman v Superman: Dawn of Justice“ the searchers 10 najboljih vesterna · ·