po redu nestajanja
KULTURA · film/TV

Jedan od paradigmatičnih primera velikog prijateljstva norveškog i srpskog naroda jeste baš ovaj film, u kome ne samo da veliki Bruno Ganc igra Ćaleta, pravoslavnu verziju Vita Korleonea, nego i Goran Navojec govori besprekornim beogradskim naglaskom sa sve žargonskim upadicama.

Glamurizacija srpske mafije u piktoreskno snežnim enterijerima Skandinavije poznata nam je još od briljiranja Slavka Labovića u savremenom danskom krimi-filmu, međutim, Hans Peter Moland (norveški filmski veteran) ide korak dalje, pričajući crnu komediju da crnja ne može da bude u refleksijama večitog snega.

Stelan Skasgard je otac poginulog sina rastrgnut tugom i besom, koji kreće u sopstveni osvetnički pohod na Norvešku narko-mafiju koja novonastala ubistva učitava kao delo srpske mafije. U tom zamešateljstvu, kad se pored Ganca pojave i Sergej Trifunović, Miki Krstović, Navojec započinje ultimativno afirmativan film o Srbima dijaspore koji moraju mnogo da rade za težak mafijaški hleb.

Sinoubistvo i krvna osveta porodičnih klanova ispričana operativnim jezikom komedije, tema je jednog prošlogodišnjeg regionskog hita, međutim, Po redu nestajanja daleko je kompleksnije i smelije delo koje skoro savršeno niveliše žanrovske stereotipe i dodajući posebnu lokalnu empatiju koja eskalira u trijumfalnom završetku. Izvanredno.

Panama Domaći film „Panama“ u glavnom programu Kanskog filmskog festivala Noćna potera Filmska recenzija: „Noćna potera“ Pogledajte trejler filma „Batman v Superman: Dawn of Justice“ Pogledajte trejler filma „Batman v Superman: Dawn of Justice“ the searchers 10 najboljih vesterna · ·