Džejson Born

Trava je ponovo zelena – nakon gotovo deset godina pauze, glumac Matt Damon i reditelj Paul Greengrass su se vratili Bournu. Njih dvojica su prvi put sarađivali u drugom delu serijala, u filmu „Bornova nadmoć“ (2004), da bi saradnju nastavili tri godine kasnije u hvaljenom „Bornovom ultimatumu“ (2007).

Aktuelni Džejson Born peti je deo špijunske sage zasnovane na romanima Roberta Ludluma i treća saradnja Greengrassa i Damona na ovom popularnom serijalu.
Bornov identitet (2002) u režiji Douga Limana je bio zapažen film, ali je tek Bornova nadmoć bila ta koja je pomerila granice akcionog žanra. Greengrassov pristup akciji bio je osvežavajući – kamera iz ruke i dinamična montaža postali su zaštitni znakovi ovog serijala. Četvrti deo je režirao Tony Gilroy, scenarista prva četiri filma o Bournu, a Damona je zamenio Jeremy Renner (doduše, u novoj ulozi – tako da je četvrti Bourne, zapravo, bio Bourne bez Bourna). Bornovo nasleđe (2012) nije prošlo loše u bioskopima, ali serijal nije nastavio u tom smeru. Damon i Greengrass su ponovo udružili snage u petom delu, a „uzurpator“ Gilroy je u potpunosti izbačen iz jednačine (scenario ovoga puta potpisuju Greengrass i njegov montažer Christopher Rouse). Promenjen je i direktor fotografije – taj posao je pripao Barryju Ackroydu koji je sa Greengrassom već sarađivao na filmovima Let 93, Zelena zona i Kapetan Filips.

Džejson Born je sasvim zadovoljavajući film, pogotovo ako se uzme u obzir da je u pitanju peti deo serijala. Istina, novi Bourne ne može da se nosi sa Nadmoći i Ultimatumom, ali svakako predstavlja pomak u pravom smeru u odnosu na konceptualno promašeno Nasleđe. Akcja je domaćinska, gringrasovska, pogotovo u delovima koji se dešavaju u Atini i Las Vegasu (drugi i treći segment, smeštani u Berlin i London, nešto su konvencionalniji – mada zadovoljavajuće uzbudljivi). Greengrass je iskoristio grčku krizu kako bi sebi obezbedio atraktivnu pozornicu za svoju akcionu priču, tako da su Bourne i Nicky Parsons (četvrto i poslednje pojavljivanje Julije Stiles u serijalu) prisiljeni da se probijaju kroz ulične nemire kako bi umakli smrtonosnom Agentu (Vincent Cassel) kome instrukcije daje Robert Dewey, direktor američke Centralne obaveštajne agencije (Tommy Lee Jones). Jones i Cassel su dovedeni da pojačaju glumačku podelu i tumače likove negativaca, dok su od novih lica tu i Riz Ahmed (zvezda nove HBO serije Kobna noć / The Nigh Of) i, pre svih, friška oskarovka Alicia Vikander koja tumači ambicioznu CIA agenticu Heather Lee. Dvadeset i sedmogodišnja Šveđanka je premlada za ulogu koja joj je poverena, ali je, bez obzira na taj hendikep, veoma upečatljiva – lako se može dogoditi da njen lik bude jedna od okosnica eventualnih novih nastavaka koji su, sudeći po završnici Džejsona Borna, već uveliko u planu.

foto izvor: http://cdn4.thr.com/ „White Girl“: Eksplicitni portreti mladih Njujorčana Filmski festival Palić Filmski festival evropskog filma Palić – rekapitulacija i preporuke Automatski nacrt Trainspotting 2: Film koji ne možemo da dočekamo kafa Najbolje filmske scene sa kafom · · ·