RoboCop

Došao je i Robokap na red za rimejkovanje… Nova verzija dobro poznate priče je daleko od potpunog debakla, ali, ipak, po dometu i značaju se ne može meriti sa dvadeset i sedam godina starim Verhoevenim klasikom. Ponekad je stari model bolji.

U trenutku kada je režirao Robokapa (1987), holandski filmski mag Paul Verhoeven je bio na vrhuncu svojih stvaralačkih moći – zato se ovaj gotovo 30 godina star film još uvek smatra jednim od klasika naučnofantastičnog žanra. Nastavak koji je usledio tri godine kasnije, a koji nije režirao Verhoeven, primetno je zaostajao za prvim filmom, dok je treći deo (1993) bio potpuni debakl…

Nakon neuspešne TV serije i duge pauze, Robokap još jednom zavodi red u futurističkom Detroitu. Rimejk Robokapa zapravo i nije toliko loš koliko su se fanovi izvornog filma pribojavali, a svakako je kud i kamo kvalitetniji od katastrofalne nove verzije Totalnog opoziva, još jednog Verhoevenog SF klasika koji je doživeo preradu. Scenarista Joshua Zetumer je dobro odradio domaći zadatak, te je ponudio relativno zanimljivu varijaciju na postojeću priču. Režiser José Padilha je potpisao hvaljeni Elitni odred, a Robokap mu je holivudski debi i vidi se da mu je bilo stalo da se pokaže u što boljem svetlu.

Policajca Alexa Murphyja ovoga puta glumi Joel Kinnaman, švedsko-američki glumac koji je slavu stekao filmom Laka lova i krimi serijom Ubistvo. Kinnaman je logičan izbor za glavnu ulogu. U pitanju je dobar i nepotrošen glumac, uz to ne previše skup. Novi glumac je pristojan u poverenoj mu ulozi, posebno u prvom delu filma kada još uvek nije transformisan u kiborga. Murphyjeva supruga i sin u rimejku imaju mnogo veće i značajnije uloge nego u izvornom filmu. Nova gospođa Murphy (Abbie Cornish) je, na primer, ta koja odlučuje da njen teško ranjeni muž bude robotizovan, a i pre i nakon toga ima čitav niz važnih scena. Iskusni Gary Oldman, Michael Keaton i Samuel L. Jackson su standarno dobri, sa njima nema greške, a isto važi i za glumce u manjim ulogama, među kojima su: Michael K. Williams (Omar Little iz kultne serije Žica/Doušnici), Jackie Earle Haley (novi Freddy Krueger), Jennifer Ehle (00:30 – Tajna operacija), Jay Baruchel (Apokalipsa u Holivudu)… Ipak, filmu nedostaje ubedljiv negativac, neko ko bi mogao da dostojno zameni Kurtwooda Smitha ili Ronnyja Coxa iz izvornog Robokapa.

Bez obzira što se sasvim dobro snašao iza kamere, Padilha ipak nije Verheven. Dok je u originalnom filmu (crni) humor bio jedan od ključnih sastojaka, novi Robokap je previše ozbiljan. Ta preterana ozbiljnost isisava poletnost iz filma, pa se nakon prvog sata već može uočiti zamor materijala. Takođe, bez obzira na neosporan Kinnamanov šarm, Peter Weller i dalje ostaje neprikosnoven kao Alex Murphy/Robokap.  Novi model nije baš za staro gvožđe, ali original ipak ostaje original.

Nimfomanka Vodimo vas na FEST na projekciju filma „Nimfomanka“ Franco Nero Legendarni Franko Nero dolazi na FEST Filmske adaptacije Top 5 : Domaće filmske adaptacije književnih dela La Grande Bellezza Vodimo vas na FEST na projekciju filma „Velika lepota“ · ·