Sanandreas_SBgr21

Posle eksploatacije ideje o zlim vanzemaljcima koji nemilice pokušavaju da porobe čovečanstvo, koja je trajala skoro dve decenije, sledi manje atraktivna ali više nego ubedljiva „zelena‟ eskploatacija o imploziji naše jedine planete bilo globalnim otopljavanjem ili ledenim dobom.

Sklonost ka gledanju tuđe nesreće preko tarabe je stara koliko i filmska umetnost. Još početkom veka, Italijani su u rimskom studiju Ćinećita pravili duge i stravične filmove o globalnim katastrofama antičkog doba. Preko pola veka, „film katastrofe‟ je važio za najveće holivudske investicije, međutim, fokus je uglavnom svođen na klaustrofobične brodove, avione, zgrade, a retko na prirodne nepogode poput zemljotresa ili meteora.

Postomderna majka novog žanra totalne destrukcije je Nemac Roland Emerih, koji je filmovima Dan posle sutra i pogotovo 2012, preduzetničkim žargonom, „završio posô‟ i na sve moguće i nemoguće (starozavetne) načine objasnio da je kraj sveta „sutra‟. San Andreas je u tom smislu varijacija teme koju je Emerih već elegantno eksploatisao, a to su pomeranje tektonskih ploča na kojima leži Los Anđeles i provokaciji najvećeg zemljotresa u poznatoj istoriji.

Kao i u 2012, melodramski imperativ je disfunkcionalna porodica kojoj, naravno, treba podsticaj odozgore ne bi li postala funkcionalna, što je manje-više tema svih američkih filmova. Rok Džonson zbog svoje neoubičajene građe i šarma nije mogao da bude frustrirani pisac već pilot helikoptera – spasilac, pa su stereotipi žanra time postavljeni već na samom početku. Ono na čemu Bred Pejton (majstor porodičnih 3D avantura) insistira jesu očekivane scene katastrofe, koje se u ovom filmu mere sa svojevrsnom pornografijom.

Slab dijalog, preterivanje u melodramskim porodičnim obrascima, očekivana romansa u najavi, jaki ženski likovi (majka i ćerka), sve su stvari zbog kojih gledaoci ne mogu da zalutaju na ovaj film, pa je samim tim i bilo kakvo omalovažavanje žanrovske čistote bespredmetno. Najveći (bukvalno) blokbaster (bukvalno) ove godine. To sve znači da je u najavi i još veći blokbaster o Jeloustonskom supervulkanu, čija erupcija, kako kažu, može da odjekne i do Gacka, Bileća i Trebinja.

sadasd1-1000x500 Muškarci plaču uz ove filmove Kris Li Negativac koga smo voleli: Christopher Lee (1922-2015) Moda i filmovi iz '80-ih 10 filmova iz ’80-ih koji nas uče stilu Melissa McCarthy Top 5: Najvoljenije filmske i TV buce i buconje ·