Smrdljiva bajka

U bioskope je stigla “Smrdljiva bajka”, četvrta režija Miroslava Momčilovića. Ovaj film je privukao veliku pozornost srpske i regionalne javnosti zbog toga što se u njemu, nakon šesnaestogodišnje pauze, glumi vratio Žarko Laušević, svakako jedan od najpopularnijih glumaca u regionu tokom osamdesetih i devedetih.

Da ne okolišim i odmah odgovorim na ključno pitanje… Kakav je Lauš? Dobar. Sasvim dobar. Nije razočarao. Vidi se da je sa zadovoljstvom prigrlio ulogu i da ga je duga glumačka apstinencija samo dodatno motivisala. Njegov beskućnik Moma je beketovski tragikomičan. Scena u kojoj se igra sa kučencetom, na primer, u sećanje priziva Čaplinovog Skitnicu. Ima li lepšeg komplimenta od toga?  Lauševićeva partnerka Jelena Đokić je takođe u dobroj formi. Lepa glumica je hrabro pristala da se u potpunosti deglamurizuje, poružni, isprlja…

Moma i Ema su poniženi, odbačeni i zaboravljeni… A opet… Ima u njima želje za životom, potrebe da vole i budu voljeni. Dirljiva je to postavka, potencijal postoji. Nažalost, film pati od manjka sadržaja. Glumci se raspoloženi, ali nedostaje adekvatna razrada priče i efektna poenta. Scenario Smrdljive bajke podseća studentsku vežbu ili improvizaciju u stilu komedije del arte. U stalnom iščekivanju da se nešto dogodi, prođe čitav film. Skliznuće u nadrealno, potencijalni najzanimljiviji aspekt filma (pojavljivanje likova Krtice i Kralja klošara), ostaje nedorečeno. Neosporno, najveća vrednost filma su svakako kreacije dvoje glavnih glumaca. Zbog njih će se ovaj film i pamtiti.

Kristen Stewart  kao Coco Chanel Pogledajte Kristen Stewart kao Coco Chanel u novom filmu „Once and Forever“ Macbeth 2015. Sezona filmskih nagrada: Ovo su mogući pobednici Džobs, Most špijuna Kad legende režiraju: „Stiv Džobs“ i „Most špijuna“ "Pariz, volim te" 10 najboljih omnibus filmova