Spasi nas od zla

Američki reditelj i scenarista Scott Derrickson se specijalizovao za horor i filmove ovog žanra snima u kontinuitetu od 2000. godine. Njegovo najnovije ostvarenje, „Spasi nas od zla“, najambiciozniji horor koji je do sada potpisao, ne uspeva da se, bez obzira na sasvim pristojan budžet i kvalitetnu glumačku podelu, uzdigne iznad osrednjosti po kojoj je Derrickson već postao prepoznatljiv.

Derrickson se početkom dvehiljaditih okušao kao scenarista drugog dela Urbanih legendi i kao scenarista/režiser petog dela Gospodara pakla. Nisu to bili posebno dobri filmovi, ali su mladom filmadžiji, u to vreme u ranim dvadesetim, omogućili napredovanje u karijeri. Usledili su Isterivanje đavola iz Emily Rose (2005) i rimejk SF klasika Dan kada je Zemlja stala (2008). Derrickson se pre dve godine vratio niskobudžetnom hororu filmom Zlokoban (Sinister) koji je odlično prošao na blagajnama (koštao je 3 miliona dolara, a samo od bioskopske distribucije u SAD inkasirao blizu 50). Podgrejanog samopouzdanja, Derrickson je brzo snimio svoj sledeći film.

Spasi nas od zla je još jedan horor o demonskoj posednutosti, ali je za razliku od većine tematski sličnih naslova, kud i kamo raskošnije produciran (koštao je 30 miliona dolara i to se vidi). Scenario je zasnovan na (navodno) istinitoj životnoj priči njujorškog policajca i njegovoj borbi protiv demona. Početak filma je, zapravo, prilično zanimljiv. Mračne ulice Njujorka su efektno snimljene, tenzija postepeno raste (posebno se ističe scena u zoološkom vrtu), a veliki plus je raspoloženi Eric Bana. Ipak, kako se priča odmotava, postaje sve jasnije da Spasi nas od zla ne nudi ništa što već nismo ranije videli u drugim, sličnim filmovima.

Bioskopska horor ponuda je prilično loša, pa u tom kontekstu Spasi nas od zla  svakako zaslužuje pažnju poklonika žanra. Ipak, u poređenju sa horor klasicima ili, čak, skorijim uspešnim filmovima ovog žanra (poput, na primer, prošlogodišnjeg Prizivanja zla), Derricksonov film, pogotovo u završnici, deluje prilično bledo. Finalni sukob detektiva Sarchija (Bana) i demona koji nastanjuje glavnog negativca Santina (Sean Harris) je lišen svakog uzbuđenja i iznenađenja što dodatno krnji utisak. Friedkinov Isterivač đavola i dalje ostaje nedostižan uzor.

"My Old Lady" - novi film Kevina Klinea i Kristin Scott Thomas Kevin Kline i Kristin Scott Thomas u filmu „My Old Lady“ Krive su zvezde Filmska recenzija: „Krive su zvezde“ Automatski nacrt Pogledajte trejler filma „Kako se rešiti šefa 2″ Kad se ljubav rodi na malom ekranu Velike ljubavi na velikom ekranu