Verovatno veliki spasilac italijanskog filma, Paolo Sorentino je na ovogodišnjem Kustendorfu izjavio da je gazda Mokre Gore jedan od njegovih najvećih uzora. Kada je dobio ovogodišnjeg Oskara za najbolji strani film, propustio je da spomene demijurga, što ipak neumanjuje istinski trijumf njegovog filma „Velika lepota‟.

Sorentino je u srednjim četrdesetim, izrastao na popularnoj kulturi, o čemu verovatno najbolje govori njegov prethodni film This Must Be the Place. Ovog puta Sorentino je napravio persifkažu zlatnog doba italijanskog filma i kulture, pedesetih i šezdesetih. Suštinski bez narativa (po ugledu na trilogiju Mikelanđela Antonionija) i ozbiljnih sukoba, Sorentinov film je neka vrsta apdejta Felinijevog dekadentnog cirkusa La Dolce Vita, pikarski pogled na rimsko visoko društvo.

U ovom filmskom amalgamu u stvari stoji tužna priča o pokajanju, okajanju, tragediji starosti, žalu za mladosti i svim propuštenim prilikama. Đep Gambardela je pisac (i nekad uspešni novinar) koji je napisao tek jednu knjigu (40 godina ranije) i na osnovu ambivalentnog uspeha živi mimikrijski život pun nekomunikativnih performansa„, tehno-žurki i usputnog14 seksa.

Omiljen je zbog svog vajldovskog pozeraja, a u suštini Gambardelova duša se nalazi u metafizičkom sentimentu istinske neostvarenosti i duševnog i emotivnog otuđenja, možda baš pozajmljenog iz još jednog Felinijevog paradnog filmskog vatrometa – 8 1/2. Zato će Đep nonšalantno pokušati da spozna istinu kroz satiričnu epizodu s katoličkim kardinalom, ali i uz pomoć stogodišnje misionarke – verzije Majke Tereze, koja našeg glavnog pokušava da nauči poniznosti i skromnosti.

U ovom nelinearnom, meandričnom, dekadentnom svetu fantazija, tragedija i suštastvene istine, Sorentino pravi ponekad melanholičnu, ponekad histeričnu, ponekad čak besmislenu poemu ili ljubavno pismo prastarom gradu na reci Tibar koji je u nekoliko navrata bio centar sveta. Ambiciozno, satirično, možda čak i staromodno delo o ličnim i globalnim dometima i stranputicama.

Django Unchained Top 5: Muška prijateljstva na filmu Holivud Na putu za Holivud: „Priznajem, imam strah od anonimnosti!“ St. Petersburg 10 čuvenih filmova koji nikada nisu snimljeni Cineplexx Otvaranje novog Cineplexx bioskopa 9. apila · ·