Paper Towns

Kvalitetnih filmova o tinejdžerima i za tinejdžere nema puno, posebno poslednjih godina. „Gradovi na papiru“, teen drama zasnovana na istoimenom bestseleru Johna Greena, popravlja prosek.
Popularnost američkog pisca Johna Greena je u usponu, kako u svetu, tako i kod nas (ovo drugo, pre svega zahvaljujući beogradskoj izdavačkoj kući Urban Reads). Njegovi romani su sve čitaniji, često se mogu videti na listama najprodavanijih knjiga, pa je romansa sa Holivudom bila neminovnost.

Prošlogodišnji hit, Krive su zvezde, dokaz je da tinejdžere u bioskop može da privuče i naglašeno dramski sadržaj, a ne samo distopijska akcija u stilu Igara gradi, Divergenata i Lavirinta. Gradovi na papiru, naredni film po Greenovom romanu, iznenađujuće je dobar.

Okupljena je hvale vredna ekipa. Režiser Jake Schreier je pre nekoliko godina potpisao simpatičnu naučnofantstičnu dramu Robot & Frank, dok scenaristi Scott Neustadter i Michael H. Weber u svom rezimeu imaju hvaljenu indi romansu 500 dana leta (2009) i, što je bila glavna preporuka, pomenuti prošlogodišnji hit Krive su zvezde. Baš kao i u slučaju Zvezda, Neustadter i Weber ostaju verni predlošku. Filmska verzija Gradova ne odstupa od trase koju je Green zacrtao u romanu, te je piščeva vizija verno pretočena u drugi medij. (Zanimljivo je da je u bioksopu, pre početka filma, prikazano kratko Greenovo obraćanje srpskoj publici u kome ispoljava svoje zadovoljstvo filmom).

Glumačku podelu sačinjavaju mlade holivudske nade. Nat Wolff je unapređen – u filmu Krive su zvezde imao je epizodu, sada je glavni. Naravno, tu je i famozna Cara Delevingne, „anđeo sa obrvama đavola“. Ona u Gradovima glumi Margo, avanturistički nastrojenu srednjoškolku oko koje se sve vrti. Delevingne je svakako atraktivna pojava, njen fizički izgled joj je, uostalom, obezbedio uspeh na modnim pistama, a ispostavilo se i da je sasvim pristojna glumica.

Ipak, apsolutni fokus filma je na liku koji tumači Wolff. Njegova simpatična pojava i odmerena gluma doprinose da Gradovi ostave tako dobar utisak. Za razliku od romana/filma Krive su zvezde, Gradovi su dramaturški svedeniji, primereniji problemima jednog prosečnog mladog čoveka. Zaljubljivanje, uklapanje, odrastanje… To su glavne teme Greenovog romana i Schreierovog filma. Film se reklamira kao romansa, mada to i nije baš sasvim tačno. Ovo nije tipični tinejdžerski ljubić. Nekima će, siguran sam, zasmetati što je priča Gradova naglašeno kamerna – nema tu velikih lomova i spektakularnih preokreta. Nema raka, fatalnih saobraćajnih nesreća i natprirodnog. Ali, upravo to insistiranje na temama bliskim svim tinejdžerima je ključni razlog zbog koga je poseta Gradovima na papiru tako prijatna. Svedeno, efektno i šarmantno. Prava mera za ove vrele avgustovske dane.

cover Top 10: Netipične uloge poznatih glumaca "Pored mora" novi film Pogledajte trejler za „Pored mora“ novi film Angeline Jolie i Brada Pitta Pogledajte trejler za film "The 33" o nesreći u čileanskom rudniku Pogledajte trejler za film „The 33″ o nesreći u čileanskom rudniku SHOW ME A HERO pic City letnja preporuka #20: TV serija „Show Me a Hero” ·