Mission Impossible

Tom Cruise se ovog leta u bioskope vratio sa još jednim delom „Nemoguće misije“. Petim po redu. Normalno je da se u jednom ovako dugovečnom serijalu oseća zamor materijala, pa najnovija misija ne poseduje svežinu ranijih filmova. Opet, nije ni sve tako crno…

Cruise je, izgleda, neuništiv. Čovek ima pedeset i tri godine, a i dalje izgleda kao mladić. Poslednji je predstavnik svoje generacije koji još uvek ima relevantnu bioskopsku karijeru. Tu je, doduše, i druga strana medalje. Tamna strana. Sajentologija. Priča je poznata, nedavno efektno rezimirana u HBO dokumentarcu Pročišćenje: Sajentologija i zatočeništvo vere. b na stranu, teško ko može da ospori Cruisov istinski zvezdani status. Njegov prethodni film, Na rubu vremena, bio je, na primer, odličan – o čemu sam već pisao. Čak  i pored omaški, a bilo ih je, Cruise je nekako uvek uspevao da o(p)stane u samom holivudskom vrhu. A jedan od važnih faktora njegove dugovečnosti je upravo serijal Nemoguća misija.

Otpadnička nacija spada među slabije delove u ovom akcionom serijalu. To ne znači da je u pitanju loš film. Peta Nemoguća misija je sasvim funkcionalna i upotrebljiva. Segment u bečkoj operi je izvanredan – gotovo pa kao da ga je režirao Brian De Palma iz vremena kada je bio u formi. Marokanski segment je takođe vredan pomena – gledaocima je servirana nadahnuta akcija koja odlično izgleda na velikom platnu. Ipak, film je zbir svojih delova. A u celini, Otpadnička nacija nema kompaktnost koja je krasila najbolje delove ovog serijala. Poslednja trećina filma je posebno problematična – onda kada je trebalo da bude najuzbudljivije, ponestalo je goriva.

Imajući u vidu da je Cruise i dalje u dobroj formi, nije teško detektovati slabu tačku. Scenarista/reditelj Christopher McQuarrie je, ipak, drugopozivac. Njegovo prijateljstvo i nekadašnje saradnje sa Cruisom su mu i obezbedile ovaj posao (McQuarrie je pre tri godine režirao Jacka Reachera, a kao scenarista je radio na još nekoliko filmova u kojima Cruise igra glavnu ulogu). Šteta što Cruise nije mogao da nabavi neko prestižnije ime za svoj novi film, mada, pitanje je ko mu je i bio na raspolaganju. Brad Bird (režiser solidnog četvrtog dela) odbio je ponudu da režira novu Nemoguću misiju kako bi mogao da se posveti radu na Zemlju budućnosti, a Cruisa su odbili i neki glumci koje je želeo za partnere (Jessica Chastain i Benedict Cumberbatch, na primer, bili su prvi izbori za uloge koje su na kraju pripale Rebecci Ferguson i Seanu Harrisu). Imajući sve to u vidu, peta Nemoguća misija i nije ispala tako loše. U pitanju je podnošljiv bioskopski film koji će, verovatno, biti rado gledan. Uz to, da ovaj prikaz završim jednom zanimljivošću, Otpadnička nacija sadrži dvostruko iznenađenje za ljubitelje britanske humorističke serije Velečasni (Rev.).

o-LOST-IN-TRANSLATION-facebook (1) 10 filmova koje gledamo kada smo neraspoloženi Tropic Thunder Top 5: Tom Cruise u atipičnim ulogama Irski junaci u holivudskim filmovima Najpoznatiji Irci u holivudskim filmovima Tilva Roš Fenomeni: Hoću svoj drugi film, nećete da me prevarite! ·