3
U VAZDUHU · promo

Umesto čestitke, Hemofarm fondaciji za 25 godina rada, nekoliko uticajnih ličnosti iz javnog života napisalo je tekstove na temu: Kako sačuvati srce društva? što i jeste u srži rada ove najdugovečnije Fondacije u Srbiji.

Evo šta nekoliko njih sa zavidnim karijerama u različitim oblastima,  smatra da je lek za naše društvo.

Vladimir Arsenijević, pisac

U osnovi je pogrešno, a u izvesnim okolnostima može da bude i fatalno, razmišljati o društvu kao o živom organizmu. Metafora o srcu, u čijoj se centralnoj komori uvek i jedino nalazi mit o nastanku, sastavni je deo narativa nacija kao zamišljenih, a potom i otelotvorenih zajednica. Neuporedivo bolja analogija za društvo (koje, za razliku od fantazmagoričnog koncepta nacije, okuplja ljude povezane zajedničkim interesom) jeste – građevina. I to građevina koja se nalazi u neprestanom procesu dograđivanja. Zato nam je umesto metafore srca u čijoj je osnovi jedna izrazito bolećiva emotivnost, znatno potrebnija jedna dramatično drugačija metafora u čijoj se osnovi nalazi proračunata konstruktivnost. Jer građevine mogu bez mnogo čega, ali temelj je ono od čega one suštinski zavise, ono što u najvećoj meri određuje uspešnost njihovog rasta, stabilnosti i dugovečnosti.

Dr Ana Martinoli, Vanredna profesorka na Fakultetu dramskih umetnosti

Možda moj stav polazi iz duboko romantične ideje o potencijalu pojedinca i heroju koji svako od nas ima u sebi, ali verujem da ako naučimo da društvene medije koristimo ne samo kao izvor zabave i kratkih informacija, već kao moćan kanal komunikacije, alat osnaživanja i pokretanja akcije zaista možemo da doprinesemo poboljšanju, razvijanju društva u kom živimo.

Zašto da ne? Uostalom, i najmasovniji društveni pokreti su započinjali razgovorima u kancelarijama, učionicama, dnevnim sobama, razmenom ideja u dijalozima i okupljanju oko zajedničkih interesa i problema. Danas su naše sobe onlajn, ali je brzina kojom se ideje prenose nikad veća.

Prošle godine smo proslavili deset godina hashtaga, simbola # koji je uveo nova pravila komuniciranja i promovisao nove strategije plasmana sadržaja, ideja, tema.

Hashtag aktivizam je danas jedan od najefikasnijih, najvidljivijih načina da se dobije brz odgovor, da se nametne određena tema, da se okupi zajednica ljudi zainteresovanih da problem reši. Zato je važno da razumemo da svaka poruka koju pošaljemo u onlajn prostor ima moć da govori o okruženju, problemima, nedostacima. Ima moć da društvo u kom živimo učini boljim, praveći unutar tog društva kritične mase, nove zajednice zainteresovanih, motivisanih, hrabrih, solidarnih.

Dragan Ambrozić, urednik programa Doma omladine

Srce svakog društva je nada.

Ukoliko u jednom kraju sveta nema nade, njega ljudi napuštaju.

Po broju ljudi koji napuštaju neku oblast, možete jasno ustanoviti do koje mere se više niko ne nada da će tu biti bolje. Ovo sa sigurnošću označava da se besperspektivnost uselila u domove, i da se svi rukovode samo idejom da ne bude gore.

Međutim, čak i u takvim trenucima, opet je nada poslednja stvar od koje se odustaje. A skoro nikad se ne odustaje od poverenje u druge ljude, u njih se uvek i najviše nadamo.

Jer i kad je najgore, spašavaju nas poverenje u druge ljude i solidarnost – nada da će vas neko drugi čuti, čuva ovaj svet.

Više o ovim i ostalim  autorskim tekstovima pročitajte ovde.

SM-J600F_001_Front_Lavendar Samsung predstavio Galaxy J6 12th-man Nauka dokazala „efekat 12. igrača“ na učinak i pobedu timova DSC_3646 Otvorene prijave za Delta Biznis Inkubator Direct Media Akademija Marketing stručnjaci na devetoj Direct Media Akademiji poručili: Inoviraj, ne imitiraj · · ·