Hipsteraj u folku
U VAZDUHU · pop trash

Evo, dok traje nadgornjavanje u okviru igara negladnih u i oko Savamale, da se pozabavimo ako ne intrigantnim a ono barem šarenim fenomenčićem upliva hipsterske estetike i ikonografije u svet turbo i/ili neo-folka. Srpskog, naravno. Da vidimo kako se to na planu video-spotova hipsterima desila, da se izrazimo po žižekovski, intruzija realnog.

Krećemo, naravno i gle čuda, od samih prapočetaka i spota za čuvenu Cecinu Idi dok si mlad, u kome Ceca iz limuzine opazi mlađanog drvoseču na osami; u pitanju je nulta-tačka, čista fatumska anticipacija lumberjack-seksualaca, kao možda i najbesmislenijeg ali i oku najugodnijeg pojavnog oblika hipsteraja novijeg kova. Naravno, drvoseča će se pokondiriti i izrasti u pravu pravcatu verolomnu barabu, što će, pak, potvrditi diskretni kanon neoliberalnog kapitalizma u kome prevazilaženje klasnih ograničenja nije ni poželjno niti suštinski moguće. Ogrev je ogrev, ali limuzina je ipak limuzina.

Video pogledajte ovde.

Ceca Ražnatović se ponovo, recimo, dvadeset godina docnije ponovo obrela među hiperblaziranim i uparađenim hipsterima; u spotu za masivni hit Pusti me da raskine s njom (umesto tebe ja) Ceca tokom noći neopreznog klabinga zaluta među baš mlade naraštaje hipstera, ipak saterane u dominatnu estetitku Dejana Milićevića i Miloša Nadaždina. Ako je i Ceci i nama za utehu, ostao nam je barem istinski bizaran i nezaboravan stih „volim čak i ukus tvoga đona kad na njemu ti donosiš i nju...“.

Video pogledajte ovde.

Stoja u spotu za hit Pare, Pare dreši kesu na račun hipsterske mlađarije; diva ih vodi u ludu vožnju gradom, ukazujući na svu poroznost naoko oštrih granica razdvajanja između različitih ideoloških, estetskih i šire shvaćenih društvenih i generacijskih grupacija. Sudeći po ushićenju mladića sa nerdy naočarima iz ovog spota, hipsteri su u potpunosti Stoji oprostili iskliznuća u pravcu evroskepticizma, koje je ova vedeta indie-folka očitavala u nekim raniojim im hitovima.

Jovana Tipšin već par decenija pokazuje  da ume da istinski iznenadi: tako je nakon dueta sa grupom Kal, ona u spotu za Muzika zaspala ugostila kao za svadbu nacifranog hipstera, a koji joj je uzvratio blago spazmatičnom nazovi-koreografijom. Njihov samit na vrhu prate, pa, u neku ruku demonološke rime „muzika zaspala, ja bih još ostala da gledam kako me gledaš tu pred njom, do pakla direktnu liniju da dobijem sa tobom...“

A Adil, često i sve češće pominjan kao prihvatljiv muzički izbor nekih od onih koji se kunu u zahtevnije note, u potpunosti je poentirao na temu ovog teksta u spotu za Ista ja, gde je još jednom istakao svoju kandidaturu za titulu srpske ispostave Bruna Marsa: Neko, da se ne lažemo, i to mora.

U pojavnom smislu, hipsterskom optimumu najdalje je otišao Saša Kapor, što svedoči i omot njegovog novog albuma, a u pesmi i spotu za Hotel Jugoslavija on jasno i glasno potcrtava kosmposlitsku bit hipsterske misije na ovoj zemlji ovih naših poslednjih leta Gospodnjih.

Roditelji i rokeri kao deca 10 rokenrol ikona u roditeljskom toplom domu Zvezde koje su digitalno ostarile Kompjuterski ostarele zvezde – vreme je nemilosrdno Johnny Depp i Amber Heard Top 7 VIP blamova: Puče bruka, puče bruka… Bajaga, Marija Šerifović Najzaraznije domaće pesme: Joj, gde me nađe!!! · · ·