naslovna srcelomci
KULTURA · film/TV

Vruća je ovo filmska jesen. Veoma, veoma vruća. U našim bioskopima se trenutno prikazuju čak četiri filma u kojima glume najtraženiji i najpopularniji holivudski glumci. Ko u ovom trenutku ima najbolji film na repertoaru? Bredli Kuper, Tom Hardi, Rajan Gosling ili Kris Hemsvort? Evo mojih razmišljanja na tu temu…

Istinske filmske zvezde su veće od života. Njihov šarm i energija fasciniraju milione, a njihova privlačnost se samo uvećava ako odaberu odgovarajući projekat. Da li učešće holivudskih asova može da omogući komercijalni uspeh filmu koji to ne zaslužuje? Odgovor je, naravno, potvrdan. Savršeni primer za ilustraciju ove tvrdnje je film Venom. U pitanju je još jedna adaptacija Marvelovog stripa, ovoga puta sa Tomom Hardijem u ulozi antiheroja iz naslova. I dok je predložak mračan i hororičan, filmska verzija je sve samo ne žestoka. Zapravo, u pitanju je rutinski superherojski film, predvidljiv i razvodnjen, a čiji je glavni, i gotovo jedini adut, upravo Tom Hardi. Na nesreću, scenario i režija su takvi da Hardi ništa nije mogao da uradi kako bi Venoma spasao od osrednjosti. Nakon Dedpula i Vulverina koji su pokazali i dokazali da i superherojski filmovi mogu da „zagrizu“ i pomere granice,  Venom ostavlja utisak poput pucnja iz damskog pištolja za vreme oluje. Imajući u vidu da je film Rubena Flajšera (Dobro došli u zemlju zombija, Gangsterski odred) već postao veliki svetski hit, ostaje nada da će u nastavku Hardi biti iskorišćen kako treba. Potencijal postoji, treba samo zagrebati ispod površine. Zagrebati do krvi.

Debitantska režija glumca Bredlija Kupera donosi iznenađujući stepen kompetentnosti i ostvarenosti. Kuper tačno zna šta želi da postigne i uspeva da to ostvari. Zvezda je rođena, četvrta verzija poznate filmske priče, melodrama je od gotovo dva i po sata. Kuper glumi kantri zvezdu na zalasku, a Lejdi Gaga njegovu poslednju i najveću ljubav, ujedno i ambicioznu pevačicu-početnicu. Naravno, ovu priču smo već gledali i to više puta. Znamo kako će se sve završiti i tu iznenađenja nema. Kuperov pristup je jednostavan: drama je ogoljena na najjednostavnije i začinjena sa dosta muzike. Publici se to očigledno dopalo, a film je na projekciji kojoj sam prisustvovao izmamio uzdahe i suze. Plavooki Bredli Kuper će, sumnje nema, izaći kao pobednik iz ove filmske priče i izvesno je da će nastaviti da režira. Ipak, na ovom uzorku nameće se zaključak da je Kuper ipak znatno bolji kao glumac nego što je reditelj. Film Zvezda je rođena će pre svega ostati upamćen po Kuperovoj glumi i pevanju, ali i njegovoj nemogućnosti da iz Lejdi Gage izvuče zaokruženu i iznijansiranu glumačku kreaciju.

Za Kupera se već uveliko priča da će biti jedan od glavnih pretendenata na Oskara (u više kategorija), a slično važi i za Rajana Goslinga koji je u biopiku Prvi čovek na Mesecu uspešno dočarao astronauta Nila Armstronga i koji bi sasvim lako mogao da se nađe među nominovanim za najbolju mušku ulogu. Dejmijen Šazel, najmlađi reditelj ikada nagrađen Oskarom (La La Land), nije želeo da previše reskira kada se upustio u rad na novom filmu, a scenario Džoša Singera (Doušnik, Pod lupom) kao da je rađen po šablonu koji obuhvata sve elemente koji najlakše mogu da razgale srca članova Američke akademije za film. U ponudi su važan istorijski događaj, porodična drama s jakim emotivnim nabojem, patriotizam u izdašnoj količini, pažljivo oživljavanje epohe (1960-e u SAD) i probrana glumačka podela. Gosling je suzdržan, što se dobro uklapa u priču i način na koji je Armstrongov lik postavljen (a sjajno odgovara i njegovom glumačkom rasponu). Prvi čovek je nesumnjivo veoma solidan film, ali je istovremeno dramaturški krut i previše linearan. Rađen je sa Oskarom na umu, što je odnelo danak.

Teška vremena u El Rojalu je retro krimić od dva i po sata o šestoro (u završnici: sedmoro) stranaca koji pokušavaju da prežive noć u hotelu na granici Nevade i Kalifornije. Minutaža jesta zamašna, ali vredi… Scenarista/reditelj Dru Godar (Koliba u šumi) nudi jednu prekrasno dizajniranu i uglavnom nepredvidljivu krimi zavrzlamu sa gotovo besprekornim odabirom glumaca. Videti Džefa Bridžisa u krupnoj i dobro napisanoj ulozi pravo je zadovoljstvo. Džon Hem je očekivano odličan i ponovo u retro modu a la Ljudi s Menhetna, dok su Luis Pulman, Sintija Erivo (kakav glas, a uz to i glumački dar) i Kajli Spini (psiho Lolita za pamćenje) svi od reda sjajna otkrovenja. Sin Bila Pulmana me je u ovoj jakoj trojci novih lica možda i najviše razgalio – već se u slešeru Stranci: Noćni plen videlo da momak ima talenta, ali je El Rojal film koji će ga, ako ima pravde, katapultirati u zvezdanu orbitu. Ipak, glavni mamci Godarovog filma su Dakota Džonson i Kris Hemsvort, oboje veoma prijatni za oko i solidni u netipičnim ulogama. Hemsvort u svojim scenama šeta raskopčane košulje (ili bez nje), što svakako pomaže da film dobije na atraktivnosti. U pokušaju da pobegne iz senke Tora, srednji brat Hemsvort sve hrabrije bira uloge i to je nešto što svakako treba pohvaliti.

Ko je vaš favorit? Glasajte!


liam-neeson-Cold-Pursuit-film Lijam Nison ponovo traži osvetu slobodnazona 14. Slobodna zona MilevaPavlovix_fotoMilicaTrnavac Život u boji: Emisija na koju se čeka homecoming-julia-roberts-amazon-poster Džulija Roberts je zvezda serije „Homecoming“ · · · ·