cover1
PULS GRADA · moda

Hrana i moda. Spoj koji je do pre samo nekoliko godina uglavnom nosio negativnu konotaciju i povlačio priče o izgladnelim manekenkama, zahtevnim dizajnerima i modnim urednicima za koje je mršavost bila apsolutni imperativ. Sticajem različitih okolnosti, među kojima posebno ističemo enormno jačanje uticaja društvenih mreža i blogova, stvari su se drastično promenile. I to u smeru koji nismo očekivali

Pradin banana-print

Sve je počelo na modnoj pisti. Najpre je Miuči Prada (Miuccia Prada) u proleće 2011. godine plasirala slavni banana-print koji je u momentu postao najtraženiji print sezone. Godinu dana kasnije Dolce&Gabbana dvojac otišao je korak dalje i u tada aktuelnoj kolekciji plasirao printove na kojima su se šepurili paprika, plavi patlidžan, crveni luk, krastavac, paradajz. Klasičan floralni print bio je out, a sastojci bogate salate ili pak domaće supe postali su in. A onda je Džeremi Skot (Jeremy Scott) u prošlogodišnjoj zimskoj kolekciji za Moschino, igrajući se McDonald’s bojama i logom, napravio revoluciju i povezao brzu hranu sa brzom modom.

Iskorak Karli Klos

Za to vreme, stvari su se drastično menjale i van piste. Tako je Karli Klos (Karlie Kloss), jedan od najpoznatijih i najplaćenijih ženskih modela današnjice, rešila da se oproba u još jednoj industriji pored modne. Pogađate kojoj? Oh, da, industriji hrane. Udružena s osnivačima Momofuku Milk Bara, Karli je lansirala svoje kolačiće visoke nutritivne vrednosti koji su momentalno doživeli uspeh. Ali tu nije kraj. Na svom jutjub kanalu, gde Karli redovno objavljuje video-zapise posvećene svom načinu života, možemo videti kako supermodel priprema neka od svojih omiljenih jela, koja su daleko od niskokaloričnih.

Modni i gastro trendovi

I upravo kod interneta i društvenih mreža priča postaje posebno zanimljiva. Ako samo ovlaš prelistate instagram profile najpoznatijih svetskih trendseterki, modnih blogera, urednika, autora najposećenijh modnih portala, naići ćete na pregršt fotografija lepo aranžirane i fotogenične hrane. Jer, instagramisanje vašeg doručka/ručka/večere postalo je must koliko i najnovija Celiné torba. Tako je za redovne posetioce svetskih nedelja mode pored pitanja koje će revije odgledati jednako važno postalo pitanje gde će kasnije ručati, odnosno „čekirati‟, ako pričamo onlajn rečnikom. Dakle, osim modnih postalo je važno pratiti i gastronomske trendove.

Saradnja

Mogućnost inovacije, eksperimentisanja, poigravanja s postojećim, vraćanje tradicionalnom i klasičnom, spajanjem svega toga u nešto sasvim novo, jesu tendencije karakteristične kako za modu tako i kulinarstvo. Otud su liste čekanja za najbolja mesta u najpoznatijim restoranima sveta jednako duge ili čak duže od listi čekanja na novu Hermes torbu ili Chanel čizme. Zato ne čudi što smo u skoroj prošlosti imali izuzetno uspešne modno-gastronomske saradnje poput one između slavnog dizajnera Alber Lebaza i poznate francuske poslastičarnice Ladurée ili pak otvaranje Armani/Dolci butika u okviru kojeg se prodaje vrhunska i prvoklasna čokolada.

Modne revije i restorani

Ako se osvrnemo na temu realnije i pristupačnije mode i hrane, shvatićemo da ni tu priča nije mnogo drugačija. Tako je pomenuti McDonald’s za potrebe promocije svog novog Big Mac šopa u Stokholmu organizovao modnu reviju na kojoj su modeli nosili odevne komade na kojima je dominirao motiv burgera. Na sličan način kanadski Subway je želeo da kroz specijalizovanu modnu reviju skrene pažnju na zdrav stil življenja za koji se njihova kompanija zalaže.

Blogovi o modi i hrani

U isto vreme ekspanziju modnih blogova u stopu je pratila ekspanzija blogova posvećenih kulinarstvu, i bilo je samo pitanje trenutka kad će se pojaviti blogovi koji će jednako obrađivati obe teme. Takvi blogovi su danas među najčitanijima na svetu. Uzmimo na primer blog Cupcakes&Cashmere, čiji nam naziv već dovoljno otkriva. Emili Šuman, njegova autorka, jedna je od najuspešnijih američkih blogerki, koja je zahvaljujući svojoj strasti prema modi, hrani i blogovanju uspela da izda knjigu, lansira svoju modnu liniju i poprilično zaradi. Njen blog je tek jedan u nizu blogova koji modu i kulinarstvo tretiraju na isti način, predstavljajući ih kao važan segment u životu jedne žene. Toliko važan da su na ovakav razvoj situacije reagovali feministički pokreti, struje i mediji koji su prilično kritički posmatrali pomenute trendove.

Kako god da doživljavamo sve navedeno, jedno je sigurno: hrana je od osnovne ljudske potrebe postala simbol stila. I ide ruku pod ruku s modnim dodacima i detaljima. Ujedno, umeće u kuhinji postalo je in koliko i poznavanje aktuelnih trendova. Međutim, ono što će hranu zauvek razlikovati od bilo kog odevnog komada ili asesoara jeste činjenica da ona nikad neće izaći iz mode.

Ženske cipele 10 pari cipela koje svaka žena mora imati Žoze Murinjo Top 5: Fudbalski treneri sa najviše stila Moderno i sportski Ženska moda: Kako da nosite patike na moderan način Trend moda 2016. Prolećni trendovi o kojima ćete maštati ·