Namirnice protiv virusa
PULS GRADA · zdravlje

Svake godine u ovo vreme čitavi gradovi se iskašljavaju. Većina vaših prijatelja je ili već bila, ili će tek biti bolesna od sezonskog gripa, a vama kao da malo šta vredi ili pomaže da se zaštitite i izbegnete sedam dana ležanja uz sve neprijatne propratne elemente. Temperatura je najgori od njih, ali ni kašalj ili začepljen nos nisu baš nežni prolećni lahor. Trebalo bi da izbegavate da sebi uvek pomognete koristeći farmaceutska dostignuća, jer i priroda ima šta da ponudi. Ako ste spremni da se na vreme zaštitite od virusnih infekcija i sasvim ublažite njihove štetne uticaje, evo šta vam je činiti…

Imunitet se ponekad može pojačati sasvim prirodnim sredstvima, a kada jednom steknete dobar imunitet i ozbiljnije virusne infekcije moći ćete da savladate prilično lako, bez previše dana provedenih iscrpljeni pod temperaturom. Evo koje se namirnice preporučuju za hladnije zimske dane kada vas može snaći sto čuda – od jeze i groznice, do suvog ili kašlja sa dosta sekreta.

1. Crvena paprika

Vitamin C je presudan kod jačanja imunog sistema, a obična crvena paprika sadrži duplo više C vitamina od agruma poput narandže ili limuna. Ako planirate da svoje telo dobro zaštitite od virusa i prehlada, samo napred, crvena paprika za ručak i večeru, a ujutro voće!

2. Komorač

Komorač sadrži oko 20 odsto vitamina C, a redovnim uzimanjem povećava se otpornost organizma na zarazne bolesti. Bela krvna zrnca takođe će vam biti zahvalna ako se odlučite za ovu namirnicu, a ona su glavni borci protiv bakterija i virusa u telu.

3. Jogurt

Mnogi jogurti sadrže probiotike koji pomažu telu da se brže očisti ili oporavi od infekcija. Takođe je odličan ukoliko vam je lekar već prepisao konkretnu antibiotsku terapiju.

4. Zeleni čaj

Ne samo da pomaže u mršavljenju već sadrži dovoljno antioksidanasa potrebnih da vaše zdravlje bude optimalno u svako doba godine. Ako imate problema sa slobodnim radikalima u organizmu, zeleni čaj je pravi eliksir koji bi trebalo da bude uvek uz vas!

5. Slatki krumpir (Batat)

Zamenite tradicionalni pire krumpir slatkim krompirom koji je bogat ugljenim hidratima i antioksidansima. Danas je dostupan na dosta mesta te čak i za one lenjivce koje mnogo toga mrzi, neće biti pravog izgovora zašto još uvek nisu probali batat.

6. Beli luk

Možete da se žalite na njegov neprijatan miris ili ukus, ali oni koji ga redovno konzumiraju znaju da sa njim nema greške, i da ga ne zovu za džabe prirodni antibiotik. On takođe sadrži kalcijum i kalijum pa se preporučuje onima koje bakterije muče danima.

7. Kurkuma

Začin koji ima ukus sličan kariju, a u njemu je pronađeno mnogo sastojaka koji su odlični u borbi protiv upala, i infekcija. U slučaju da vas muči temperatura pojedite supu u koju ste dodali malo kurkume!

8. Losos

Proteinski bogat losos odlična je hrana i ako ste se već razboleli, jer sadrži mnogo omega-3 masnih kiselina koje će vas brzo izvući iz kreveta.

9. Školjke

Ostrige su recimo pune vitamina C, vitamina E i niza antioksidanasa koji čuvaju određene ćelije u organizmu takoreći netaknutim.

10. Prokelj

Malo kalorija, ali mnogo dobrih stvari sadrži ovo neobično povrće. Imaju veoma malo kalorija, a savršeno čuvaju određene centre u organizmu, uz to imaju i visok procenat C vitamina, pa je šolja prokelja dnevno odličan partner u očuvanju zdravlja tokom zimske virusne agresije!

cover1 Kako da kreirate maštovit zimski jelovnik cover1 Stevia – slatka revolucija Prirodni zaslađivači Zasladite se, ali zdravo Prirodno izbeljivanje zuba Beli zubi bez agresivnog izbeljivanja · · · ·