Otvorena stara kolekcija crteža Pin-Up devojaka
KULTURA · art

Pin-up devojka je veoma specifičan tip žene. Ona je američka superžena, poznata po tome da uvek ispod obične toalete nosi veoma provokativan i seksi donji veš, koji se, eto, gle čuda, lako razotkriva dok one nespretno pokušavaju da nešto dohvate, podignu ili poprave. Lascivne poruke na predivno urađenim ilustracijama i crtežima zavrtele su mozak momcima u SAD-u još u vreme Prvog svetskog rata. Najpre za potrebe sirotih vojnika kojima je bilo potrebno podići volju i raspoloženje, da bi se u mirnodopskim danima pin-up cure počele pojavljivati sve češće na kalendarima, u reklamama i časopisima.

Koketna, nevina i nestašna takva je bila svaka pin-up devojka. Njena popularnost je rasla tokom Drugog svetskog rata, kada su vojnici sa sobom nosili isečke iz novina koji bi ih podsećali na domovinu i ono za šta se bore. Pojedini stručnjaci na polju proučavanja ovog fenomena tvrde da su se prve ovakve ilustracije pojavile još početkom 19. veka, kada su žene počele nositi pantalone kako bi lakše vozile bicikl. Iz praktičnih razloga i moda i crteži trebalo je da pokažu kako izgleda žena koja koristi bicikl, a muškarci su bili sjajna ciljna grupa, jer je njih uvek zanimalo sve novo vezano za tehnička dostignuća i razvijanja na polju prevoznih sredstava.

Galerista Louis Meisel od najranije mladosti veliki je poštovalac ovog subkulturnog kič pokreta. Vremenom je postao vodeći poznavalac, prodavac i kolekcionar originalnih pin-up radova, među kojima ima ulja na platnu, akvarela, pastela ali i crteža. Trenutno je njegova velika kolekcija otvorena u jednoj američkoj galeriji, i pod nazivom The Great American Pin-Up Girl Returns posetioci mogu da vide nešto što je do sada bilo rezervisano isključivo za najveće kolekcionare.

Mitska istorija pin-up sveta ispunjena je brojnim kontradikcijama, pa ipak ova pojava ima nedvosmisleno i određeni feministički ugao posmatranja, jer su od nestašnih devojaka do danas žene osnažile svoj osećaj seksualnosti i slobode.

Pin-Up devojke kao simboli savremene ženstvenostiOtvori galeriju
cover1 Izložba „Glavom na zid‟ u galeriji Doma omladine Gunduz Agayev nastavlja seriju dobrih radova Gunduz Agayev: Zločini i kazne Svakodnevica i ljubav Ilustracije koje pokazuju lepotu ljubavne svakodnevice Protiv ekološkog samita u Parizu Brandalism: Kad umetnici kritikuju samit o klimatskim promenama · · · · ·