Nove serije ("The Good Fight")
KULTURA · film/TV

…pa vi vidite šta ćete i kako ćete. Kako živeti i kako istovremeno preterivati u gledanju serijskog programa, a zašto ne i u bindžovanju serijskog programa atlanske nam (sa)braće? Dolazimo li u situaciju kada se nameće utisak da je lakše seriju snimati nego ispratiti sve gledalačke izazove?

Vi kako možete i umete, a na nama je da vam još jednom skrenemo pažnju na novitete, i to vrsne i uspele novitete. Jer, uprkos mogućem zamoru i materijala i gledateljstva, takvi su vazda bili i ostali najtraženiji, zar ne?

Big Little Lies

O čemu je reč: Radi se o adaptaciji istoimenog romana (prevedenog i objavljenog i kod nas) koji prati spor ali potencijalno eksplozivni užas u gradiću dobro skućenih i prilično imućnih negde u Kaliforniji. Sukobi koji kreću od dečje čarke i posledičnih roditeljskih prenaduvanih nadgornjavanja, sva je prilika, rezultiraće i kobnim ishodom.

Autori Big Little Lies uzneseno se poigravaju nasleđem tzv. američkog histeričnog realizma, ali i baštinom ozbiljne televizije, čiji je vrli eksponent većim delom svoje ponude upravo emiter ove serije, moćni HBO.

Zašto: Dosta je aduta – ovu seriju, skrojenu po upadljivom filmskom produkcionom šnitu, združenim snagama producirale su Nicole Kidman i Reese Witherspoone, koje glume i glavne uloge, a tu su i Shailene Woodley (Krive su zvezde, Snouden), Adam Scott (Parks and Recreation), Laura Dern (Divlji u srcu, Lutajuća ruža), Alexander Skarsgard (True Blood). Seriju je u kreativnom smislu nadzirao glasoviti Dejvid I. Keli, kreator i producent serija Eli Mekbil i Golijat. Svih sedam epizoda režirao je Jean-Marc Valle, reditelj uspešnih arthouse filmova C.R.A.Z.Y., Dallas Buyers Club, Demolition, Divljina… Sve sama aristokratija, ali aristokratija, da to naglasimo, koja je ovde isporučila vrhunsko televizijsko delo.

Ali: Ne, nema ovde ma ali. Koliko god cepidlačili, ovde nema ali, jer Big Little Lies oduševljava na svim planovima, uključujući i zahtevnu narativnu strukturu i veštinu kojom autori odlažu pominjanje detalja ključnog događaja u priči.

The Good Fight
O čemu je reč: Osnovna začkoljica izvedena je po dobro znanoj mustri – u pitanju je spin-off nedavno okončane serije The Good Wife, a sada je u središte pažnje stavljen (malo je reći) lik živopisne, prkosne, nezgodne i krajnje osobene advokatice Dajen Lokhart, koja je u Dobroj ženi, da se tako izrazimo, dominirala dubinom pripovednog kadra. Dajen Lokhart ovde, pak, zatičemo u drastično drugačijoj poziciji – na korak do razvoda, bankrotiranu, u iznuđenom novom radnom okruženju, pri strmoglavom padu niz društvenu lestvicu, a sve to u Americi danas, koja se i sama upadljivo iz dana u dan menja.

Zašto: Pre svega zbog Christine Baranski koja i ovde nadahnuto tumači pomenuti lik. Sve u ovoj novoj varijaciji je, s punim pravom, podređeno njoj, a tu je sada i mlađana Rose Leslie, glumica koju pamtimo uglavnom iz Dauntonske opatije. Što se kvalitativnih dometa tiče, The Good Fight, stiže najdalje moguće kada je reč o proizvodima bazične američke televizije, dabome, višeg ranga.

Ali: Christine Baranski nosi energiju upadljivo različitu od one po kojoj pamtimo Juliannu Margulies, glavnu glumicu u slučaju Dobre žene, a ta je serija je i dalje sveža i draga uspomena. Ostaje da se vidi koliko je „stara“ publika nakon više od 150 epizoda Dobre žene voljna za ovo prepakivanje i koliko je novo gledateljstvo zainteresovano za ovaj remiks.

SS-GB
O čemu je reč: Radi se o, kako obećavaju ali TV producentima nije uvek pametno verovati, mini-seriji koja u pet epizoda prati zbivanja iz domena alternativne istorije. Naime, inspektor Douglas Archer rešava krajnje složenu misteriju ubistva u Velikoj Britaniji, koja je nakon savezničkog poraza u Drugom svetskom ratu, postala deo učvršćenog i proširenog Trećeg rajha. I sve to u onom zavodljivom retro-šik noir štimungu i u priči sa dosta nepoznatih i sijaset sumnjivih i međusobno sukobljenih.

Zašto: Serija predstavlja brižljivo pripremljenu i izvedenu ekranizaciju poznatog romana nepogrešivog Lena Deightona. SS-GB, u ovom, serijskom obliku, snažan adut iznalazi u ambicioznoj produkciji BBC-ija, tu je i fin skup zaslužnih iz pouzdanog britanskog glumišta (Sam Riley, James Cosmo, Jason Flemyng…) a malo uvek dobrodošlog holivudskog glamura zasluga je Kate Bosworth u ulozi femme fatale kao neizbežne stavke u svetu ovakvih priča.

Ali: SS-GB, premda je reč o adaptaciji takođe starostavnog romana, ipak stupa na teritoriju na kojoj i nakon druge sezone suvereno vlada Čovek u visokom dvorcu, po istoimenom romanu Filipa K. Dika i u produkciji svemoćnog Amazona. Ta serija ipak odnosi pobedu u duelu sa SS-GB, ponajpre, na konto širine zamaha na gotovo svim nivoima. S druge strtane, ova i ovakva SS GB može da posluži kao savršena zamena dok se čeka na nove epizode tog pomenutog parnjaka i rivala.

Rekvijem za gospođu J. Filmska kritika: „Rekvijem za gospođu J.“ "Moćni rendžeri" „Moćni rendžeri“ stižu u bioskope! netflix Netflix želi da gledaoci sami odrede kakav kraj žele Bioskopi mart 2017. Trenutna bioskopska filmska ponuda · · ·