Kako da rešimo posledice dugog sedenja
PULS GRADA · zdravlje

Dugo sedenje za stolom u kancelariji ili na nekom drugom radnom mestu koje od vas zahteva osam ili više sati mirovanja toliko je negativno za ljudsko zdravlje, da biste ponekad verovatno poželeli da ste nezaposleni pre nego da tako negativno utičete na svoj telesni sklop i organizam u celini. Ali ako verujete da će vam teretana ili fitnes pomoći da odagnate štetne efekte sedenja, grdno se varate, što su potvrdili i stručnjaci koji su nedavno obelodanili rezultate svojih poslednjih naučnih istraživanja.

Svaki put kada se udobno zavalite u želji da gledate TV ili tražite mesto u auobusu da što pre sednete trebalo bi da imate na umu da je ljudsko telo predviđeno za hodanje, a muskulatura za ispravljen položaj kičme sa dobrim osloncem na pod, tako da je šetnja, od najmanje dva sata dnevno izuzetno važna za zdravlje ljudskog organizma.

Kako savremeni način života ostavlja malo vremena za ovako duge šetnje, rešenje leži u kratkotrajnom protezanju koje se radi veći broj puta svakoga dana. Baš kao što vas krema za sunčanje neće zaštititi da ne izgorite ako je nanesete jednom na kožu, a u ležaljci na plaži provedete čitav dan, tako je i sa fizičkom aktivnošću. Umesto da zapnete dva puta nedeljno i pošteno se oznojite, verujući da ste tako rešili sve svoje probleme, tajna leži u kontinuitetu i svakodnevno fizičkom izazovu pred koji stavljate svoje telo.

Nema razloga da prestanete da odlazite na omiljenu rekreaciju, sport ili fitnes, ali računajte da na posao makar jednom nedeljno idete peške, ili, ukoliko vam je posao veoma udaljen od kuće, pređite samo jednu deonicu puta prevozom, a ostatak prepešačite! I ne zaboravite, na svakih sat vremena, ustanite, protegnite noge, pa makar to bilo i do toaleta.

Fast asleep City letnja preporuka #09: Lek za dobar san Čokolada i zdravlje 10 naučno dokazanih činjenica da je čokolada dobra za zdravlje funkcionalna hrana Tajne funkcionalne hrane Eucerin Srbija - Pregled za sve Pregledaj svoju kožu – lako je, a znači mnogo · ·