Granola
PULS GRADA · gastro

Granola, tipični američki doručak, već neko vreme dobija na popularnosti i u ostalim delovima sveta. Radi se o žitaricama koje su zaslađene i koje se peku u rerni, kako bi dobile karakterističan hrskavi izgled i ukus.

Nastala je tamo gde je i najviše konzumiraju, u Americi, i to davne 1863. godine u jednom sanatorijumu u državi Njujork, koji se bavio zdravim životom.

Kasnije, nezavisno od njih, Nemac Willie Pelzer, koji se pedesetih godina prošlog veka preselio u Kanadu eksperimentisao je sa ovsenim pahuljicama i osmislio novi način, „hrskavu granolu“, i smatra se njenim izumiteljem. 1970. godine njegova kompanija Sunny Crunch Foods Ltd. počela je da prodaje granolu, a proizvodni program se proširio i na granola barove i srodne proizvode. To je njegovu kompaniju učinilo jednom od najcenjenih kanadskih proizvođača zdrave hrane, a distribucija iste bila je globalna.

Vremenom su nastajale varijacije, pa tako granola sada podrazumeva pahuljice, koštunjavo i suvo voće, a broj proizvođača i ukusa ne bi bilo lako nabrojati.

Takođe, vremenom, zdrava hrana je postala unosan biznis, pa sada pod tom oznakom možete naći i ne toliko zdrave proizvode, a od izvorno zdrave granole, na policama supermarketa došlo je i do varijacija punih šećera. Srećom, granola je hrana za koju nije potrebno nikakvo posebno kuvarsko umeće, pa svoju pravu, zdravu granolu možete napraviti sami.

Potrebno je:

  • 2 šolje ovsenih pahuljica
  • pola šolje seckanih lešnika, badema (po želji)
  • četvrtina šolje lanenih (ili drugih) semenki
  • 2 kašike meda ili odgovarajuća količina javorovog ili agavinog sirupa, iako je med preporučljiviji zbog gušće teksture
  • prstohvat soli
  • suvo voće, cimet, kokos po želji

Sve izmešajte, a smesa bi trebalo da bude povezana i lepljiva, ali ne previše tečna, već rastresita.

Rasporedite je po plehu, najbolje onaj od šporeta da bi sloj bio što tanji, na koji ste stavili papir za pečenje, i pecite 10 minuta u prethodno zagrejanoj rerni na 300 stepeni. Idealno bi bilo da tokom pečenja jednom promešate kako bi se ravnomerno zapeklo. Ukoliko je pravite prvi put, proverite je u toku pečenja, da ne pregori, jer je svakoj smesi i šporetu potrebno različito vreme.

Kada se ohladi čuvajte u zatvorenoj posudi, a preporučujemo da jedete uz jogurt (običan ili grčki) i sveže voće.

Kombinacija ovsenih pahuljica i orašastih plodova čini odličan balans hranljivih vlakana i dobrih masti, pa je granola, osim što je jako ukusna i odličan izbor za doručak za sve one koji se zdravo hrane.

Ipak, imajte na umu da je i dosta kalorična, pa nemojte preterivati sa količinom.

Automatski nacrt Jela koja jedemo pogrešno Tokin Šta ja mislim o gladi, nuždi, kuvanju i junećoj kolenici Restoran Sofa Sofa: Jedinstveni gastro doživljaj KlopaM KlopaM: Moderno i originalno