paper-3376854_1280
U VAZDUHU · urban flash

Po završetku godine, osvrćemo se na prethodnu i razmišljamo o tome šta sve treba da promenimo i ostvarimo u onoj novoj. Novogodišnje odluke često se donose u žaru trenutka i odbacuju već nakon nekoliko dana, ali to uopšte ne mora da bude slučaj.

Na neke svoje navike i osećanja možemo da utičemo direktno, akcijom, ali to nas ponekad umara ili nam deluje previše strašno. Na sreću, postoje i drugi načini da to postignemo, a to je slučaj i sa novogodišnjim odlukama. U nastavku pročitajte šta nauka kaže da treba da radimo.

Smanjite „vreme aktivacije“ zarad bolje discipline

Ponekad je najteže nešto započeti i to se može videti po tome koliko odugovlačimo sa novim aktivnostima. Dobra vest je da se procenat istrajnosti može povećati tako što se smanji „vreme aktivacije“, odnosno vreme koje nam je potrebno da nešto započnemo, za samo 20 sekundi. Ukoliko je u pitanju sviranje na instrumentu, približite ga sebi, kako bi vam bio bliže i tako ćete imati manje vremena da se predomislite.

Za veću produktivnost, pravite pauze

Ako želite da budete produktivniji, nikako nemojte da izbacujete pauze iz svakodnevne rutine. Istraživanja su pokazala da su kratke pauze na po par sati u toku rada najbolje za zaposlene. Rad bez pauze preopterećuje organizam i tako može doći do prezasićenja i velikog nezadovoljstva.

Putovanja donose sreću

Doneli ste odluku da želite da se osećate ispunjenije i razmišljate na šta da potrošite novac. Utvrđeno je da nam više zadovoljstva donose nematerijalne stvari i iskustva koja pamtimo. Kako se ljudi najčešće žale zbog nečega što nisu uradili i mesta koja nisu posetili, prepustite se putovanjima i obogatite ih nekim upečatljivim iskustvima.

Ne fokusirajte se samo na kilažu

Želja za odbacivanjem viška kilograma jedna je od uobičajenih novogodišnjih odluka, ali je vrlo bitno kako joj treba pristupiti. Umesto da mislite samo na brojku koju pokazuje vaga, usredsredite se na uvođenje fizičke aktivnosti, smanjenje stresa i pametniju ishranu. To znači da obezbeđujete organizmu one namirnice koje su mu potrebne, a ne one koje vam u trenutku deluju privlačno.

Dajte vreme novim navikama

Promena navika i uvođenje novih aktivnosti zahteva trud i dugotrajno posvećivanje tome. Nemojte da odustajete od nečega jer se u toku prvog meseca nije ustalilo u vašem rasporedu. Po onome što znamo, potrebno je oko tri meseca da nam nešto postane stalna navika, ali za to vreme možemo i da preskočimo neki dan, tako da se ne moramo osećati krivim. Bitan je dugoročni plan.

photo-1516571748831-5d81767b788d Naučne činjenice koje nas nisu učili u školi page-cover-superheroji Portreti superheroja u stilu slika iz 16. i 17. veka beautiful-blond-blonde-157728 Da li muškarci stvarno preferiraju plavuše? page-fotografije 10 fotografija koje će vas sigurno zbuniti · · · ·