cover www.cateringmadesimple.com
PULS GRADA · zdravlje

Zalazimo u ono doba godine gde ima sve više proslava i praznika. Period slava uveliko je počeo, a Nova godina i Božić nisu tako daleko. Koliko god da se s pravom uživa u prazničnoj trpezi, to zna da ima posledice po fizički izgled. Stoga, ako želite da bez mnogo odricanja zadržite liniju, samo sledite ovih osam koraka.

1. Ostanite aktivni

Tokom hladnih i ružnih dana, kada završite sa poslom, sve što želite jeste da se zavalite u udobnu fotelju i odmarate. Ipak, ukoliko želite da zadržite liniju, morate se boriti protiv anksioznosti i lenjosti. Unapred isplanirajte neku fizičku aktivnost, kao što je na primer odlazak na čas joge ili u teretanu. Svakako odaberite ono što prija vašem senzibilitetu. A ukoliko niste za takav vid vežbi, barem otidite sa prijateljima negde na čaj, ili raskrčite kuću, čisto da biste se barem malo kretali i zadržali kondiciju.

2. Odstupite od stola

Postoje dva jednostavna pravila koja će vam na lak način pomoći da iskontrolišite količinu hrane koju konzumirate. Prvo glasi – obavezno jedite za stolom, jer ukoliko to činite ispred televizora ili na kauču, veća je verovatnoća da ćete se prejesti. Drugo pravilo glasi – kada završite sa obrokom ustanite od stola. Na taj način ćete izbeći da uz ćaskanje nastavite dodatno da grickate hranu koja je ispred vas.

3. Sprečite da vam „oči budu gladne“

Kada se susretnete sa bogatom trpezom, bilo da je u pitanju slava ili neki drugi praznik, uvek sve deluje tako primamljivo i ukusno. Sve što želite jeste da se odmah bacite na posluženje, što se nažalost kasnije može odrazati na povećanje konfekcijskog broja. Da biste ovo izbegli, prvo popijte dosta vode, naravno i koje pićence, pa ćaskajte sa ljudima jer su oni ipak najvažniji deo proslave. Hrana je ovde na drugom mestu.

4. Sipajte u manji tanjir

Ako budete koristili manji tanjir bolje ćete kontrolisati porcije, a samim tim ćete i izbeći mogućnost da pojedete više nego što je potrebno. Ovo naročito važi za osobe koje uvek „počiste“ sve što im se nađe u tanjiru. I sami znate da ni izgladnjivanje ni prejedanje nisu dobri za vašu liniju, a posebno ne za zdravlje.

5. Koncentrišite se na povrće

Praznici jesu vreme kada treba da uživate u hrani, ali ako ne želite da se to odrazi na vaš izgled – donosite zdrave odluke. Jedna od njih svakako jeste da se pre svega opredelite za kuvano i presno povrće. Osim što će vas učiniti sitim, pomoćiće vam da ostanete zdravi i fit. Naravno, ostavite mesta i za nezdravu hranu koju volite, ali je jedite u manjoj količini.

6. Pijte više vode

Verujemo da vam je ovaj savet već uveliko dosadio, ali on zaista ima smisla. Inače je dobro za organizam da se unosi što više tečnosti, pa slobodno pijte razne čajeve i mineralnu vodu. Pored toga, unos vode smanjiće osećaj gladi, te na taj način sprečiti da sav svoj fokus usmerite na hranu.

7. Zaobiđite grickalice

Problem kod grickalice nije samo u tome što se od njih najčešće goji, već što ne možete prestati da ih jedete. One su „zarazne“, pa se često izgubi kontrola koliko ste zapravo pereca, kokica, krekera, namaza, parčića sira i slatkiša, zapravo pojeli. Zbog toga preskočite grickalice, i držite se konkretne hrane.

8. Odaberite jedan slatkiš

Glavni deo proslave obično budu slatkiši. I dok vam niko ne kaže da ih zaobiđete, pošto to nije realno, savetujemo da se držite vašeg omiljenog. Verujemo da biste voleli da probate svaki kolač, tortu i pitu, ali ipak odaberite ono što vam deluje najprivlačnije, kako ne biste dobili „šećerni udar“.


woman-1320810_1280 Da li imate zdravu ličnost? Šećer - kako i koliko Koji šećer je idealan za vas? Zluradost Zašto se sve radujemo tuđoj nesreći? woman-1283009_1280 Da li će britanski doktori uskoro prepisivati umetnost kao terapiju? · · · · · ·