cover www.brickhousecoffee.co
PULS GRADA · zdravlje

Kafa je s pravom jedan od najomiljenijih napitaka na svetu. A mnogi nutricionisti i lekari takođe misle da je i jedan od najzdravijih. Evo kako sada, uz par saveta i predloga, vaša omiljena šolja kafe od zdrave može postati pravi pravcati super napitak.

Nemojte piti previše kafe

Jasno je da je konzumiranje kafe zdravo, ali ako se u tome pretera, na kraju može imati i negativne posledice po vas. Postoje različite teorije, koje zavise od tipa kafe, starosnog doba i kilaže osobe koja je konzumira. Ali, kada se sve sabere i oduzme, preporuka su dve šolje kafe dnevno. Najverovatnije vam se ništa strašno neće desiti i ako popijete pet šolja kafe, ali bitno je pronaći balans, pa slušajte svoje telo i potrebe.

Izbegavajte kafu nakon 15 časova

Kafa je definitivno jedan od najbogatijih prirodnih izvora kofeina. A s obzirom da je poznato kako je kofein stimulans, nije ni čudo što je kafa toliko popularna. Ona vam daje energiju, pruža bolji fokus, i razbuđuje onda kada se osećate umorno ili pospano. Ali ukoliko je pijete kasno popodne i uveče, može ugroziti zdrav san, što sa sobom nosi dodatne zdravstvene probleme. Zbog toga je važno da kafu ne konzumirate kasno, pa se onda umesto nje odlučite za onu bez kofeina ili čaj. Najbolje je da je ne pijete posle 15 h, ali pošto nisu svi podjednako osetljivi na kofein, neki je mogu konzumirati i kasnije. U svakom slučaju, ako želite da poboljšate svoj san, pridžavajte se preporučenog tajminga.

Odaberite kvalitetnu organsku kafu

Kvalitet kafe zavisi od toga u kojim je uslovima sama biljka gajena, kao i kakav će se proces i metod koristiti u njenoj daljoj obradi. Da li ste znali da se zato neretko koriste sintetički sprejevi i druge nezdrave hemikalije kojima se zrna prekrivaju? Kako biste izbegli unošnje takvih supstanci, potrudite se da nađete što kvalitetniju kafu organskog porekla, jer je tada njena obrada prirodnija i samim tim konzumacija sigurnija po vas.

Ne stavljajte previše šećera u kafu

Iako je kafa sama po sebi zdrava, veoma se lako može pretvoriti u nešto ne baš tako blagotvorno po vaš organizam. To će se desiti ukoliko budete stavljali previše šerćera u nju. Ovo se naravno najviše odnosi na beli šećer, koji je kao što znate, jedan od najštetnijih sastojaka u ishrani. On u sebi sadrži popriličnu količinu fruktoze, a ona se vezuje za gojaznost i dijabetes. Umesto šećera koristite steviju, ili jednostavno probajte da zavolite gorču kafu.

Dodajte ove sastojke u kafu kako bi bila još bolja

Dole navedeni sastojci su sami po sebi veoma zdravi, jer sadrže vitamine, minerale i antioksidanse. Verovatno ih već koristite u ishrani, ali sada ih možete dodati i u kafu, na čemu će vam organizam biti dodatno zahvalan.

Kakao prah u kombinaciji sa kafom kreira idealan zdrav i ukusan duo. Ovaj magični prah obiluje gvožđem, smanjuje krvni pritisak i poboljšava kognitivne sposobnosti. Svakako je važno da bude sirov i organski.

Cimet štiti srce i mozak, pa je dobro da se nađe u svakoj šolji kafe. Osim što upotpunjuje njen ukus, on još smanjuje rizik od dobijanja raka, pa je preporuka da se svakodnevno koristi.

Đumbir u prahu dodajte u kafu ako želite da smanjite mučninu, ubrzate metabolizam, olakšate bolove u mišićima, i snizite holesterol.

Kurkuma ima antiinflamatorno dejstvo, a dobra je za čišćenje jetre i u borbi protiv depresije. Pošto ima ljutkast ukus, dodajte je tek na vrh kašičice u kafu, dok se ne naviknete na njenu aromu.

Rosa voda Energija za zdraviju budućnost natasa MND Dental: Šta treba da znate pre nego što stavite fiksnu protezu 5afc3c4b5e48ec1f008b4667-1136-852 Izbegavajte ovo kad ste mamurni How-Many-Symptoms-of-Anxiety-Do-You-Actually-Recognize_1 Koji su sve simptomi anksioznosti? · · · ·