Zdrav mozak
PULS GRADA · zdravlje

Iako mozak koristimo svaki dan, većina naših zadataka postaje vremenom rutina, tako da moždane funkcije polako prestaju da bivaju aktivne 100 odsto. Kako biste zadržali aktivnost mozga i sprečili da vam se on ulenji, morate svakodnevno uvoditi lagane aktivnosti, rekreirati ga i učiniti da njegova forma uvek bude iznad proseka.

Mozak je vrlo važan organ u našem telu i ovu tvrdnju nije potrebno dodatno objašnjavati, ali malo ljudi se zaista pre starosti i demencije seti kako nisu samo mišići ono što je potrebno vežbati. Kako se Alchajmerova bolest može javiti i u ranim četrdesetim, a nakon 65 godine života rizik od ove bolesti se naglo udvostručuje, svakako je bolje držati se one stare izreke i sprečiti nego lečiti.

I šta možemo učiniti?

Za početak, držite se sledećih smernica a naš mozak će to zasigurno ceniti:

Jedite orašaste plodove

Orašasti plodovi su veliki vitamini za naš mozak – snižavaju krvni pritisak i puni su omega-3 masnih kiselina, pogotovo orah koji čak i vizuelno sliči mozgu.

Sport

Sport je super za mozak, jer kad se krećete cirkulacija se ubrzava, a sa protokom krvi vaš mozak je bistriji i srećniji.

Izbegavanje stresa

Kada smo pod stresom, povećava se nivo hormona kortizola u krvi, a on negativno utiče na naš mozak. Hronični stres je, dakle, štetan ne samo za naše telo, već i za naš mozak. Ali ako svakoga dana 15 minuta posvetite sebi, umirujućim mislima u kombinaciji sa muzikom, velike su šanse da ćete sebi pomoći!

Zadajte sebi uvek nove izazove

Mozak najviše voli kada nešto novo učimo, jer je to trenutak u kojem se on dobro razgibava, a kao što svaki mišić voli da se grči i opruža, slično je i sa mozgom. Ukrštene reči, instrument, bilo koje nove mehaničke radnje, ili učenje na primer stranih jezika biće prava poslastica za vaš mozak.

Konzumirajte manje soli

Manje unos soli će poboljšati cirkulaciju krvi od koje će i vaš mozak imati korist.

Jeste li dešnjak?

Prilikom pisanja, ukoliko pišete levom rukom pokušajte da isto učinite desnom i obrnuto, može vam se činiti kao šašavo, ali zapravo ni ne slutite koliko će zbog toga vaš mozak biti zdraviji i produktivniji.

Meditacija

Meditacija pomaže da se oslobodite stresa i poboljšate pamćenje, a isto tako utiče na nivo kortizola u organizmu.

Ove napitke bi trebalo da izbegavate Ove napitke treba da izbegavate Kako da rešimo posledice dugog sedenja Kako da najlakše rešimo posledice dugog sedenja Fast asleep City letnja preporuka #09: Lek za dobar san Čokolada i zdravlje 10 naučno dokazanih činjenica da je čokolada dobra za zdravlje · ·