pjimage - 2019-06-17T231433.138
U VAZDUHU · urban flash

Džet leg označava fenomen koji se javlja kada je cirkadijalni ritam tela (naš unutrašnji sat koji koordiniše sve vitalne aktivnosti – od obroka do sna) dezorijentisan. Prebacivanje iz jedne vremenske zone u drugu i izlaganje svetlosti dana kada bi trebalo da bude noć, i obrnuto, prirodno mogu ometati normalno funkcionisanje našeg organizma.

Bez obzira da li ste povremeni ili redovan putnik na duge staze, prelazak iz jedne vremenske zone u drugu može biti veoma stresan za vaše telo. Da bi vaš organizam to najbolje podneo, evo šta treba da radite pre, za vreme i posle leta.

Tokom leta

Da biste se prilagodili novoj vremenskoj zoni, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti tokom leta. Izbegavanje hrane omogućava da se vaše telo što pre prilagodi za novo okruženje, a kada stignete na odredište, uzmite obrok koji odgovara lokalnom vremenu. Vodite računa i o hidrataciji pijući puno vode, i izbegavajte alkohol ili kafu, budući da oni povećavaju dehidraciju tokom i posle leta. Ako već znate da patite od džet lega, može biti zanimljivo videti opcije koje nudi vaša aviokompanija. Neki avioni (najčešće Airbus A350 i A380) sada su opremljeni visokotehnološkim uređajima koji omogućavaju adekvatnu vlažnost vazduha, kao i LED svetlima koja mogu stvoriti do 16, 7 miliona nijansi boja kako bi imitirali prirodno dnevno svetlo, odnosno mrak tokom noći.

Nakon sletanja

Vaš program posle leta je ključni korak u savladavanju džet lega. Fizička vežba reguliše oslobađanje dva važna neurotransmitera, serotonina i neuropeptida koji igraju ulogu u raspoloženju, apetitu i endokrinoj funkciji.

San

Kada prolazimo kroz različite vremenske zone, proizvodnja melatonina – hormona koji kontroliše naš uobičajeni ciklus spavanja, odnosno budnosti, i naše povezane telesne funkcije, narušena je. Pored uticaja na spavanje izazvanog samim putovanjem, promene u hrani i okolnoj temperaturi će takođe uticati na san i mogu produžiti osećaj džet lega tokom faze aklimatizacije. Dehidracija uzrokovana vrlo suvim vazduhom (obično u avionima sa 10 do 20 procenata vlažnosti ili manje) takođe može uticati na spavanje. Istraživanja su pokazala da je dehidracija povezana sa brojnim poremećajima spavanja, uključujući poteškoće sa spavanjem i apneju za vreme spavanja.

Zaštitite kožu od efekata džet lega

Stres sigurnosnih provera, loša hrana u avionu, sveprisutna klimatizacija, pritisak u kabini i suvi vazduh mogu imati štetne posledice, čak i na najtolerantniju kožu. Odmor je od najveće važnosti za regeneraciju ćelija i za oporavak kože, tako da je regeneracija tri puta brža tokom sna.

nije-lako-biti-visok Nije lako biti visok photo-1496429946712-acb085074b51 Dileme ljubavnica i sudbina „one druge žene“ mahesh-shrestha-1672791-unsplash Ovo su najtraženija mesta u avionu BeFunky-collage (2) Ako ste rođeni u leto, evo šta to govori o vama · · · ·