pjimage - 2019-07-24T195830.459
PULS GRADA · zdravlje

Pored znojenja i nepodnošljive vrućine, toplo vreme donosi još jedan problem. U pitanju su sitni insekti koje čak i ne uspemo da vidimo, ali koji uvek ostave trag na našoj koži…

Nekada se čini da ih ima svuda i da baš vas prate, a svrabež koji vam ostave „na poklon” može da bude nesnosan.

Većina uboda će izazvati blagu iritaciju te ubodeno područje može biti crveno i naduto, a obično i svrbi. Kada primetite da ste ugriženi ili ubodeni, odmah dezinfikujte to područje. U slučaju da je žaoka još uvek prisutna u vašoj koži, treba je što pre ukloniti sterilisanom pincetom. Ako nemate ništa sterilno, ključala voda će ubiti većinu bakterija. Zatim ponovo operite područje sapunom i vodom i pazite da ga ne pokrijete. Za većinu ugriza ili uboda, može vam pomoći hladna obloga, poput vlažne krpe ili leda umotanog u peškir.

Postoji i nekoliko stvari koje možete koristiti iz apoteke da ublažite svrab. Antihistaminik je prilično delotvoran za ublažavanje tih simptoma.

Lekovi poput sirovog meda ili lešnika koji se utrljaju na mesto uboda takođe mogu smanjiti oticanje i bol. Još jedan kućni lek koji možete probati je zgnječena tableta aspirina. Sadrži acetilsalicilnu kiselinu koja ublažava bol. Samo sipajte dve tablete u malu količinu vode da biste napravili pastu. Utrljajte je po površini i operite je nakon nekoliko minuta. Aloe vera je takođe odlična za leto – možete je gajiti na prozoru i po potrebi odrezati komadić njenih mesnatih, gelastih listova. Vrlo je efikasna u smanjenju svrba i bola kod ugriza i uboda insekata.

Naravno, ako primetite bilo kakve znakove infekcije, trebalo bi da posetite lekara.

Alpecin C1 i Double effect - oglas 205x265 mm-1 Alpecin: Doping za kosu pjimage - 2019-07-16T215131.279 Ove namirnice mogu da vam naštete ukoliko ih jedete u pogrešno vreme bite-cake-candy-1166418 Da li naše telo uopšte može da razlikuje prirodno sadržane od dodatih šećera? sharon-mccutcheon-oKay0q7Pa30-unsplash Četiri prirodna zaslađivača koji su dobri za vaše zdravlje · · · · ·