Salata
PULS GRADA · gastro · U VAZDUHU · intervju

Prednosti, zapovesti i osobenosti jedne od najpopularnijih društvenih mreža utiču i na naše tanjire. Osim što treba da je pripremana s ljubavlju, ukusna i lepo servirana, hrana danas mora biti i – fotogenična. Zamišljen kao foto-dnevnik današnjice, Instagram je postao jedan od najpopularnijih i najvoljenijih „izuma“ za milione ljudi širom planete. Klik za fotografiju, pa još jedan za filter i svet oko nas obojen je nijansama koje najbolje odražavaju našu emociju, atmosferu događaja i reakciju koju želimo da izazovemo.

Od jutarnjih kafa i probranih odevnih kombinacija, lokacija i ljudi koji su nam obeležili dan, preko pućenja usta u ogledalima liftova i toaleta, do avanturističkih prizora s putovanja koji ostavljaju bez daha – informacija, zabava, trivija, Instagram je sve, pa tako i – dnevni meni. Nekadašnje zlatno pravilo bontona da se u tuđ novčanik, krevet i frižider ne gleda, danas je na društvenim mrežama pretvoreno u svoju suštu suprotnost. Novac i partnere ovog puta ostavljamo po strani, ali zato hranu stavljamo pod reflektor.

Po pravilu, na bukvalno svakom Instagram profilu naći će se bar nešto u vezi sa jelom: tacna natrpana junk food-om iz restorana brze hrane, sladoledi (i prava macarons manija!) u rukama modnih blogerki (fotkani tako da se obavezno vide nakit i cipele), pečeni pilići na nedeljnim trpezama, smoothies da pokažemo kako smo zdravi i u trendu, pa čak i prljavi sudovi kao dokaz da su nam stomaci nafilovani vrhunskim đakonijama. Instagram jelovnik ne možemo ocenjivati po ukusu i mirisu. Ali i u ovoj virtuelnoj kuhinji ima dama koje u svojim šerpama, tepsijama, rernama i šporetima, pa na kraju i Instagramu, stvaraju magiju. One obožavaju hranu, a mi obožavamo njih. Predstavljamo vam devojke koje stoje iza nekih od najinteresantnijih kulinarskih blogova – na Instagramu.

Instagram. Sve je, čini se, i počelo sa stolom i za stolom – klik na kapučino pene, pa na kolačiće, pa tako redom, i gotovo da nema Instagram profila bez bar neke fotke hrane. Zvuči kao odlično polje delovanja za nekog ko ima cooking blog. Kako vi to vidite? Da li je za vas i to što radite Instagram zapravo idealna društvena mreža?

Nevena: Baš tako! Instagram je definitivno moja omiljena socijalna mreža. Mogu da zavirim u svačiji tanjir, često otkrijem neka nova mesta, zemlje, gurmanske kombinacije, vina… Ima nešto u toj razmeni fotografija momenata života. Hvatamo lepe trenutke i delimo sa celim svetom. Instagram zaista slavi ono – Život čine sitnice.

Marija: Kao i mnoge, mene je Instagram privukao upravo zato što je od loših fotografija s mobilnog telefona u stanju da napravi prava mala remek-dela. Dosta putujem i tada naletim na neku čudnu hranu. Poželim da je podelim s drugima i nekad je dovoljna samo jedna slika i jedna rečenica kratkog opisa. Zato i volim Instagram, jer sam u nekim situacijama opuštenija, a opet mi napravi divne crtice – fotke iz života.

Sanja: Za popularnost Instagrama kod nas u Hrvatskoj najviše su zaslužni food portali koji su uveli svoje hashtagove i po neke nagradne igre, objavljivanje na samim portalima i u štampi. Po tome je Instagram idealan marketinški alat. Ja sam na Instagramu kao društvenoj mreži tek odnedavno, ali me ta priča privukla jer obožavam da gledam fotografije – volim da vidim kako ljudi žive, šta rade, kako doživljavaju ovaj isti svet koji ja verovatno doživljavam nekim drugim očima. Vesele me različitosti.

Tamara: Instagram je meni lično jedna od najdražih društvenih mreža, baš zato što se primarno bazira na fotografijama. Na stranu popularni filteri kroz koje provučete fotku, pa i najlošija slika može izgledati lepo. Postoji ta čudna privlačnost i potreba negiranja vremena i mesta u kojem se nalazimo, što upravo dokazuje količina slika na instagramu provučena kroz vintage filtere. Za dobru sliku valja se potruditi i Instagram doživljavam prvenstveno kao takvu mrežu na kojoj se ljudi mogu umetnički izraziti (volim fotografiju), a tek onda kao društvenu mrežu kroz koju mogu pratiti prijatelje, kolege i mnoge druge. Kao takva, Instagram je idealna platforma za blogere.

Da li sve vaše đakonije idu na Instagram, kako birate i šta vam je tu važno?

Nevena: Ha-ha-ha, ne, naravno. Volim da fotografija izgleda onako kako je i ja vidim. Ako je svetlost loša ili ako je mračno, pa nešto što je zaista divno izgleda bljak, često izgubim volju da postavim fotografiju. Prosto ne vidim poentu.

Marija: Prilično sam probirljiva oko toga šta ću staviti na svoj blog. Tada je sve bitno: i fotka, i da li je jelo ukusno, da li mislim da je to moglo bolje… Kod Instagrama to nije baš tako. Nemam problem da napišem da mi je nešto bljak, da se našalim u vezi s nekim svojim neuspehom i stavim sliku toga, ali na svoj blog nikada ne bih stavila sliku i recept nečeg što nije uspelo.

Sanja: Biram. Na trenutke sam pravi perfekcionista, dečko mi kaže da treba malo da se opustim, ali takva sam valjda po prirodi, pa volim da to sve bude lepo i tip-top. Najčešće stavljam ono što je već na blogu izašlo kao post ili pak nešto što je tek u pripremi, ali tu su i neke svakodnevne sitnice koje čine mene – poput mint korpice za baštu, moje nadraže kupovne grickalice ili nove štreberske dioptrijske naočare.

Tamara: Kad napravim nešto od hrane, aranžiram scenu, fotografišem i stavim na Instagram. I kad se dogodi neki neuspeh (poput ugljenisane, zagorele tortilje), ide, naravno, na Instagram – takve su mi stvari najzabavnije. Uz hranu, povremeno se tu nađu i privatne fotke, najviše one s mojih putovanja ili druženja na večerama s prijateljima, tako da je moj profil na Instagramu zapravo privatan profil, ne isključivo profil bloga.

Za mnoge je, verujem, Food On Instagram trivijalan, ali koliko to zapravo može biti odlično mesto za promociju, razmenu ideja i poslovne kontakte?

Nevena: Mislim da naše fotografije puno govore i o našem stilu života. To daje jedan dublji uvid o nama i mislim da se baš kroz te fotke može napraviti selekcija kad se razmišlja o poslovnim projektima. Blog je naravno esencija, a Instagram je nastavak koji, skoro pa instant, pruža sliku o tome kakva su naša interesovanja mimo hrane. A to mnogo znači za ozbiljnije projekte.

Marija: Food on Instagram, pa i food blogovi za mnoge ljude predstavljaju nešto trivijalno. Činjenica je da svi jedemo i da svi pre ili kasnije dobijemo neopisivu želju za nekim slatkišem ili omiljenom brzom hranom, i verujem da je hrana u tim trenucima sve osim trivijalna. Što se tiče promocije i kontakata, mislim da će Instagram kod nas jos malo morati da sačeka za takve stvari. Ja ga više i volim ovakvog. Da bude mesto gde odem da se opustim i nagledam lepih stvari.

Sanja: Ja sam Instagram upravo tako i doživela – kao mesto ponude i potražnje ideja. Tamo su svi nekako opušteniji, pristupačniji, i to mnogo volim. Shvatila sam da je Instagram zapravo jedna mala zajednica istomišljenika po pitanju pogleda na život – svi imaju neku strast, svi vole fotografiju, niko nije sebičan – daješ odnosno deliš ono što znaš i radiš, a primaš od drugih isto to. Osim blogerske strane pokazuješ i neku svoju ljudsku. Sve to rezultira nekim novim putovanjima kroz hashtagove širom sveta i postaje jedan mali Google.

Tamara: Smatram da je Instagram odlično mesto za poslovne kontakte i promociju, jer je brz: kaže se da slika govori hiljadu reči. Gde one zakažu, dolazi slika. Instagram koristim kao najavu recepata koje ću objaviti na blogu ili u novinama, što je naročito praktično ljudima koji prate moj blog i rad.

www.instagram.com/palachinkaa Otvori galeriju

Food On Instagram – preporuke

Nevena: Pratim i domaće i strane food instagramere. Omiljeni su mi oni koji kombinuju fotografije hrane, života i putovanja. Ako baš moram da izdvojim, to bi bili: cinnamonandthyme, foozdarije, dashaandbella, topwithcinnamon, local_milk, maliiv, leonarda_ , sarah_kieffer, laylasays, palachinkaa, anavdj, sanja_domacica.

Marija: Pratim instagram profile onih ljudi čije i blogove volim da čitam. Ima tu i ponekih stilista i fotografa koji ne pišu blogove, ali su im instagram profili prvenstveno „food oriented“. Iskreno, ja sam vizuelni tip i ono na šta padam je lepa slika.

Sanja: Već sam spomenula da je Instagram zajednica istomišljenika – tako da su tu neki meni dragi food blogeri poput razigrane justcakegirl, predivne fotografije koje radi Ana sa cinnamonandthyme, life loveri-ice kuvaricalalica i mlada chefica tea mamut. Ali i neki od najdražih sanjarskih profila nepovezanih s hranom: wedding planerica ooolejla, modni dizajner mihanomomosa, kao i modna blogerka ljupka_tanevska.

Tamara: Pratim food profile svojih koleginica blogerki, neke strane blogove, kao i profile meni posebno dragih poslastičarnica: justcakegirl, cinnamonandthyme, sweethsweets, kuvaricalalica, mateja_msbakery, matejka_ltlcblog, milavud, thecookiefactory, cannellevanille, sweetpaulmagazine, davidlebovitz.

Instagram_Brands Brendovi koji se najviše prate na Instagramu Facebook Instagram Da li Instagram ubija Facebook? instagram 2 Instagram filteri u realnosti djeram_2.jpg Đeram