shutterstock_192063296
PULS GRADA · shopping

U Srbiji se ne slavi Dan samaca a i takozvani „Crni petak“ manje je crn nego u drugim zemljama, zato možda ne čudi što je i kupovina preko interneta jednako pozicionirana kao što je to bila i pre par godina. U svetu, neki od omiljenih prodajnih brendova najavili su zatvaranje prodavnica i preseljenje svih prodajnih aktivnosti na internet. Ne dozvolite da vas budućnost kupovine zatekne nespremne.

Piše: Sonja Kovačev

Zanimljivo je da se u svetu troškovi kupovine putem interneta povećavaju iz meseca u mesec, a statistički podaci na godišnjem nivou odavno su premašili očekivanja onih koji su tvrdili da je kupoholičar najsrećniji kad fizički prebira robu. Svuda je izgleda srećan samo onaj koji kupuje, bilo da ga od sreće dele tri klika ili stajanje u dugim redovima. Možda postoji neka tajna u tom čekanju, možda se domaći potrošač plaši otuđenja, možda su se dvoje tako smuvali…

Kada kapitalizam pobeđuje sve druge „–izme“ zapitali smo se zašto domaći proizvođači i kupci ne vole da se sreću u virtuelnoj realnosti iako svaki brend sa ponosom nudi i tu opciju. Koji su naši razlozi za, koji protiv – i zašto bismo voleli da ovaj tekst pročitaju svi preduzetnici koji plasiraju svoju robu putem interneta.

Umesto napomene i posvete

Da na početku odmah preskočimo sve one moguće probleme kada vas Zakon o zaštiti potrošača ne može sačuvati, sve one noćne more kupovine preko interneta koje se odnose na to da vi uplatite novac a roba nikada ne stigne ili to nije ono što ste vi naručili. To je početnička greška i nju možete pokušati da izbegnete ukoliko se detaljno informišete o tome od koga kupujete. Bez obzira na to da li su u pitanju strani ili domaći sajtovi i robne marke ključno je da proverite kako su vrednovani od strane kupaca i bivših mušterija. Kao što na pijaci imate svog omiljenog prodavca, i u virtuelnim supermarketima ima preprodavaca, prevaranata i onih sa najboljom robom. Budite slobodni da detaljno proverite one čija vam se roba dopada, i naravno pratite ocene koje ćete o svakom od njih pronaći. Ako njihova FB stranica ima 20 pratilaca, a od toga su 15 lažni profili, verujte – takav prodavac nema ni dve iste pertle a kamoli robu koju vam nudi!

Ako kupujete preko interneta važno je da znate ove stvari:

Tri put meri

Uvek proverite sajt/Facebook ili Instagram stranicu preko koje naručujete robu. Pokušajte da pronađete podatke koji ukazuju da su ljudi naručivali preko njih i kakva su im iskustva. Što bolji rejting to veće šanse da budete zadovoljni sopstvenom kupovinom.

Nemate iskustva

Nikada ranije to niste radili i ne biste baš da rizikujete. Imamo predlog koji bi mogao da bude savršena proba, čisto da vidite koliko je ovakva kupovina dobra. Pokušajte da kupite nešto polovno, preko Kupinda ili Limunda. Za registraciju će vam trebati oko 3 minuta, a onda odvojte nekoliko sati za detaljnu pretragu. Da, imate opciju licitacije, i to vam je za one sa malo više iskustva, a imate i opciju kupi odmah.

Veličine

Ako ne znate koja je vaša, saznajte. Ako ne znate koja veličina vam je potrebna, uporedite ono što već nosite sa onim što želite. Kod veličine obuće obratite pažnju na dužinu gazišta, ili na obuću koja nudi opciju „na pola broja“. Sve zvuči mnogo komplikovanije nego što zaista jeste, a kada jednom vidite da nije ništa strašno odmah ćete odustati od redova na kasi i gužve. Sedite i u toplini doma samo klikćete.

Šta jeste komplikovano?

Obuzdati se u moru želja i ponude. Topao savet za hladne zimske dane glasi: Najbolje je da na jednoj kartici imate taman toliko novca koliko ste spremni da potrošite. Ako postoji mogućnost da novac uplatite preko pošte, možda i to nije tako loše. Sve platne kartice kojima možete da plaćate kafu u Atini, saher tortu u Beču ili kroasane u Parizu poslužiće i za onlajn šoping – to znači da vam treba Visa, Master Card ili American Express.

Zašto ćete možda odustati?

Nije redak slučaj da domaće kompanije oglašavaju prodaju putem interneta ali da im zapravo sajtovi nisu ažurirani po pitanju cena ili veličina. U slučaju da ovako kupujete prvi put, budite slobodni da kontaktirate korisnički centar ili jednu od radnji i detaljno se raspitate kakve pogodnosti pružaju ukoliko naručujete putem interneta i kako funkcioniše uplata i dostava.

Ako ste raspoloženi za internacionalne saradnje

Do sada je neko od vaših prijatelja zasigurno kupovao na Aliekspresu, eBay-u ili Amazonu, tako da bi savet iz prve ruke bio dobar. Ako pak verujete nama i sebi, računajte da sve što kupujete mora biti ocarinjeno, osim ako kupujete robu koja je jeftinija od 50 evra. Na ovim sajtovima imaćete ponegde i opciju „free shipping“ što vam znači da izbegavate opciju brze dostave, ali i posebne finansijske troškove za ovu vrstu usluge.

Da zaključimo onda. I na onlajn kupovinu možete da se „navučete“ baš kao i na onu „običnu“, zato izbegavajte da pristupite računaru onda kada ste usamljeni, depresivni ili nezadovoljni. Brže ćete kliknuti mišem nego što ćete stići do omiljenog tržnog centra i neka vam ova rečenica stalno blinka pred očima, jer ona je baš kao priča o „Tamnom vilajetu“ i razlog da se kajete i razlog da isprobate nove i moderne načine kupovine. Na vama je, kao i obično, taj kobni izbor.

BeFunky-collage (3) Nova LIU JO kampanja najavljuje glamurozno leto Adapt-BB-Adapt-and-App Nike Adapt BB: Nove samovezujuće patike popularnog brenda DSC_3067 Škrabac: Duksevi i pidžame za toplu zimu naslovna Parfimerije će od februara biti bogatije za ove novitete · · ·