Lanvin
PULS GRADA · moda

Pored toga što je Lanvin jedna od najstarijih modnih kuća u Parizu, takođe je jedna od najrelevantnijih. Lanvin godinama ostaje na vrhu i, menjajući različite dizajnere, vizija osnivača ove kuće – Žan Lanvin ostaje nepromenjena. Ovaj brend pre svega vrednuje najfinije izrade i besprekorne ukrase i detalje i slavi 125 godina postojanja.

MLADALAČKA ESTETIKA

Žan Lanvin rođena je 1867. u porodici sa skromnim primanjima i bila je najstarija od jedanaestoro dece. Prvi modni posao počela je još u trinaestoj godini. Pravila je i dostavljala šešire za modiskinju Suzan Talbot. Deceniju kasnije, otvorila je svoj prvi butik šešira u Parizu, 1889. Nakon toga, postepeno je počela da kreira lepo ukrašene haljine za svoju ćerku Mari-Blanš. Žene su toliko bile očarane tim haljinama da su od Žan zatražile da dizajnira i za njih.

Iako bez finansijske podrške, ona je imala čvrstu viziju i uložila mnogo rada i napora. I tako je rođen brend Lanvin koji je zapravo nastao od linije odeće za decu.

Gospođi Lanvin se pripisuje zamagljivanje linije između ženske i dečje mode, uvodeći više mladalačke estetike u odeću za žene. Jedan je od pionira kada je u pitanju ideja da žena može da stvori sopstveni stil koji bi nosila tokom čitavog života. Njeni uzorci su bili jednostavni, ali detaljno ukrašeni vezom, aplikacijama, trakama.

Tokom dvadesetih i tridesetih godina prošlog veka njena modna kuća podrazumevala je stilske haljine – „robes de style”. Ukrasne haljine bile napravljene od najfinije svile, somota, šifona, čipke i drugih bogatih tkanina. Suknje su bile naborane a izrez oko vrata širok. U to vreme, atelje je posetilo mnogo istaknutih klijenata, uključujući i glumice Marlen Ditrih i Meri Pikford, književnicu Luiz de Vilmorin i kraljice Rumunije i Italije. Njen nećak Iv Lanvin za Žan je rekao da je bila srećna žena i pre svega vrlo uspešna, a njena karijera je konstantno išla uzlaznom putanjom.

KUĆNI DEKOR

Estetika Lanvin kolekcija bila je duboko pod uticajem vizuelnih umetnosti. Žan Lanvin imala je pozamašnu kolekciju slika u stanu na adresi 16 rue Barbet-de-Jouy. Posebno je favorizovala Edgara Degaa, Ogista Renoara i Eduarda Vilarda. Zahvaljujući šik enterijeru njenog doma, ime Lanvin postalo je poznato i po besprekornom kućnom dekoru, a neke od prostorija njenog stana kasnije su bile rekonstruisane u muzej (Musée des Arts Décoratifs) u Parizu.

Čak pola veka pre nego što je postao neophodan poslovni model u modnoj industriji, brend Lanvin se proširio i počeo da proizvodi parfeme, donje rublje, krzna, sportsku odeću, asesoar i muška odela.

Gospođa Lanvin je tokom puta u Firenci videla Fra Anđelikove freske i njegove quattrocento blue (četiri stotine plave) ostavile su tako jak utisak na nju da je plava boja postala zaštitni znak brenda i nezaobilazna boja skoro svih Lanvin kolekcija.

Nakon što je Žan Lanvin preminula 1946, njena ćerka Mari-Blanš preuzela je kreativne i poslovne ciljeve kompanije za koje je bila zadužena sve do 1950. Nakon toga, skoro tri decenije dizajneri su se sukcesivno menjali. Meril Lanvin, žena nećaka Žan Lanvin, bila je glavni dizajner nekoliko godina u periodu oko osamdesetih. Ranih devedesetih njeno mesto je preuzeo Klod Montana.

Kuća je nakon toga doživela svoj pad koji je trajao skoro čitavu deceniju, sve dok brend nije kupio kineski preduzetnik Šo-Lan Wang, koji je zaposlio Albera Elbaza, talentovanog i prefinjenog dizajnera koji je ispekao zanat u velikim modnim kućama – Yves Saint Laurent, Guy Larochei Geoffrey Beene. Imajući u vidu zaostavštinu Madam Lanvin, bavio se mukotrpnim krojenjem i drapiranjem, koristio je raskošan vez i materijale poput tila i svile, i dobio odlične kritike za svoj rad. Do 2004. Lanvin je stekao značajan broj sledbenika među kojima su bile poznate glumice i modeli Kate Moss, Sofia Coppola, Cloe Sevigny, Nikol Kidman i Sara Jessica Parker.

Dugogodišnji fan ovog brenda – Cloe Sevigny za Lanvin je rekla da je veoma elegantan, damski i sa stilom. Zapazila je još jednu bitnu karakteristiku Lanvina, a to je da ga možete nositi danas i za šezdeset godina.

Alber Elbaz je u početku vodio kompaniju na intimnijem nivou, osluškujući strategiju samog osnivača, a jednom prilikom, Alexandre de Betak u intervjuu za Vogue izjavio je: „On je kao dobar filmski reditelj koji shvata da ne treba ići u Holivud.‟ Međutim, kako je privreda u celini preusmerena na globalniji model, isto se desilo i kod modne kuće Lanvin. Kompanija sada posluje s više prodajnih objekata u 30 zemalja širom sveta.

SARADNJA SA H&M

Do saradnje između ovog brenda i H&M-a došlo je 2010, kad su Lanvin kreacije bile prodavane po pristupačnijim cenama, u 200 zemalja širom sveta. Za tu saradnju Elbaz je te godine osvojio nagradu najboljeg međunarodnog dizajnera, koja se održava u okviru američkog Modnog saveta (Council of Fashion Designers of America’s).

Ove godine Lanvin obeležava 125 godina rada. Tom prilikom, od februara 2014, zahvaljujući modernoj tehnologiji, na sajtu www.lanvin.com lansirana je Istorija Lanvina koja obuhvata nikad do sada viđenu arhivu fotografija, video-snimaka i originalnih skica koje je Žan radila. Na društvenim mrežama modne kuće Lanvin (Facebook, Pinterest i Instagram) sada možete imati ubrzani kurs Lanvin istorije s fantastičnim materijalom. Na njihovoj zvaničnoj Instagram stranici svakog četvrtka objavljuju se fotografije objekata nađenih u kući, odnosno kancelariji Žan Lanvin u Parizu. Soba je očuvana i sadrži arhivu knjiga, magazina, časopisa o putovanjima i još puno toga. Na Pinterest-u (pinterest.com/lanvinofficial) su prikazane slike koje predstavljaju samu esenciju brenda: logo, šešire koji su proslavili Žan Lanvin, kao i čuvene kreacije u plavoj boji. Tu je i njena ćerka Margarit Mari Blanš, ali je sve posvećeno prvenstveno samoj Žan Lanvin.

CFDA awards Najbolje obučene na dodeli CFDA Awards 2014 Moda za poneti Junska Moda za poneti Bianca Jagger i Mick Jagger na vencanju Najlepše venčanice poznatih Iz Crash editorijala Opening Ceremony: Stilizovani dremež · · ·