cover
PULS GRADA · sport&rekreacija

Ne retko, da budemo precizniji, veoma često nas mrzi da vežbamo. Izgovori su tu, uvek na dohvat ruke: loše vreme, standardni umor, previše obaveza… A šta ako vam kažemo da ne morate da ustanete iz kreveta da biste radili ove vežbe?

Zvuči interesantno, ali i obavezujuće, jer izgovora da ne praktikujete ovakav vid joge više nema.

Sasvim je u redu ako niste raspoloženi i nemate energije da vežbate kada se probudite. Šta više, nekima su jutarnje vežbe nezamisliva opcija. Uglavnom je posao dežurni krivac, a tu su još i prehlade, a veoma često, bićemo iskreni, lenjost. Zbog toga, evo nekoliko jednostavnih vežbi koje možete primeniti u toplini svoga doma i kreveta, odmah nakon što otvorite oči. Zasigurno ćete se zbog toga fizički bolje osećati, biti spremni na sve što vam u nastavku dana predstoji, a da ne spominjemo ličnu satisfakciju i ponos na činjenicu da ste konačno uspeli da vežbate.

Većina ovih vežbi uobičajeno se praktikuje na podu. Te tako, ako imate prostirku za vežbanje, iz kreveta možete da se spustite na pod, ali ako imate tvrđi krevet sa dobrim dušekom, slobodno možete ostati na njemu.

Ovo jesu, pre svega, lagane vežbe istezanja i zagrevanja. Svakako nećete dizati tegove i simulirati trčanje, ali ćete zasigurno pokrenuti mišiće, metabolizam i pozitivan tok misli.

Savasana

Jutro je idealno vreme za meditaciju. Kada se probudite, nastavite da ležite na leđima, zatvorenih očiju i ispruženih ruku, sa dlanovima okrenutim na gore. Dišite polako i prirodno. Koncentrišite se na udah i izdah, kao i na način na koji se vaš stomak pomera u skladu s njima.

Ova vežba će vam pomoći da:

Opustite centralni nervni sistem i telo
Umirite nalet misli
Odagnete stres
Umanjite glavobolju i umor
Izborite se sa depresijom

Klasično istezanje

Ovo je tipično istezanje kojem smo svi skloni ujutru, jer naše telo prirodno i instinktivno ovo samo čini. Zabacite ruke iza glave, istegnite mišiće i ispravite prste. Noge istegnite, savijajući ris i takođe ispravljajući prste. Izvijajte donji deo leđa i grudi u luk, i blago na gore.

Ova vežba će vam pomoći da:

Aktivirate mišiće
“Namestite” vitalne organe
Unesete više kiseonika otvarajući grudni koš

Poza “boginja”

Prednost ove vežbe je istezanje butina i prepona. Pomoćiće ukoliko namestite jastuk ispod kolena, koji će vam na taj način pružiti podršku da bolje izvedete ovu vežbu. Dok ležite, savijte noge u kolenima i pustite ih da padnu sa strane. Spojite stopala, a ruke držite u ravnoj liniji sa ramenima.

Ova vežba će vam pomoći da:

Istegnete i izdužite mišiće
Olakšate simptome menstrualnog ciklusa
Poništite osećaj stresa i depresije

“Vetar” poza

Pokrenite metabolizam i organe za varenje ovom vežbom. Savijte desnu nogu u kolenu, obrglite je sa obe ruke i lagano vucite ka ramenu. Ponovite isto sa desnom nogom. Uradite par serija i na kraju prigrlite obe noge i ostanite u tom položaju minut-dva.

Ova vežba će vam pomoći da:

Poboljšate fleksibilnost kukova
Aktivirate abdomen, butine i prepone
Spečite oticanje stomaka i nadutost
Ojačate bicepse, tricepse i mišiće podlaktice

Setu Bhandasana (poznata i kao klasični “most”)

Iz prethodne vežbe/poze pređite lagano u ovu. Stavite ruke pored tela, oslonite se na stopala i polako podižite kolena i donji deo leđa ka plafonu. Radite to polako i kontrolisano, dokle god možete, ali neka vam ramena ostanu fiksirana na krevetu da biste postigli dodatni oslonac.

Ova vežba će vam pomoći da:

Istegnete i otvorite grudni koš i pluća
Ojačate ruke, noge, zadnjicu i kičmu
Zategnete prepone i kvadricepse
Olakšate bol u leđima

“Planina” poza

Polako oslonite noge na pod u sedećem stavu. Oslonite se dlanovima na pod i lagano ustanite. Neka vam kolena budu savijena, i dok ih kontrolisano ispravljate, pokušajte da vam se dlanovi ne odvajaju od poda. Lagano se ispravite, blago rašitite noge i sklopite ruke u namaste pozu, ili sklopite dlanove ispred srca. Spremni ste da započnete nov dan. Nek vam je sa srećom!

Ova vežba će vam pomoći da:

Izdužite zadnju ložu i kičmu
Opustite vrat i ramena
Povećate dotok krvi u mozak
Popravite držanje
Ojačate butine, kolena i članke
Ispravite ravna stopala
Pročistite um.

fudbaleri Najkul sportisti svih vremena Automatski nacrt Najlepši golovi sa dosadašnjih utakmica na Euro 2016 Fudbal Smešni momenti sa Euro 2016 u utakmicama odigranim do sada Fudbaleri Reprezentacija Engleske iz 1996. protiv momaka koji igraju u Francuskoj 2016. · ·