Little Blue Pot
PULS GRADA · gastro

Brend Little Blue Pot proizvodi jedinstvene, originalne džemove i slatka u kojima se ukusi voća spajaju sa raznim začinskim biljem – višnje sa crnim biberom, kajsije sa majčinom dušicom, šljive sa ruzmarinom. Ekskluzivni proizvodi namenjeni su stranom tržištu, ali se mogu naći i kod nas.

Jovana Lea Simić, tvorac Little Blue Pot brenda, po struci je ekonomista, menadžer ljudskih resursa i doktorant iz oblasti turizma hrane. Firmu koja se bavi neobičnim ukusima pokrenula je sa partnerom, a sada njom rukovodi sama, uz čitav tim saradnika.

Jovana navodi da njena ljubav prema gastronomiji datira odavno, kao i da je u jednom trenutku odlučila da napusti stalan posao i da se upusti u avanturu kreiranja sopstvenog brenda.

“Pre par godina sam naišla na knjigu Tezarus ukusa u kojoj su detaljno opisane hemijske strukture namirnica. Objašnjeno je zašto neki ukusi ‘rade’ zajedno čak i ako to ne očekujemo. Knjigu sam pročitala u jednom dahu i stalno sam joj se vraćala. Osmišljavajući proizvode brenda ponovo sam istražila literaturu i konsultovala se sa tehnolozima. Tako su nastali proizvodi od voća sa začinskim biljem: slatko od višanja sa crnim biberom, pekmez od kajsija sa majčinom dušicom i džem od šljiva sa ruzmarinom. Little Blue Pot je pre svega netradicionalan i gurmanski proizvod koji sadrži samo voće, šećer i začinsko bilje, što mu obezbeđuje unikatnu teksturu i aromu. “

Sve sirovine za Little Blue Pot proizvode potiču iz Srbije, a džemovi i slatka se kuvaju od svežeg sezonskog voća. Tokom kreiranja brenda dugo se radilo i na njegovom vizuelnom identitetu. Potpisali su ga dizajneri iz agencije Coba&associates. Jovana Simić navodi da je i ambalaža pažljivo odabrana.

“Tegle su uvezene iz Italije i osam puta su skuplje od domaćih. Ali zato, ako se slučajno ispuste neće se polomiti, poklopci savršeno naležu, a staklo je kristalno prozirno i realistično prikazuje boju proizvoda.“

U osmišljavanju plasmana Little Blue Pot proizvoda najpre su kontaktirani distributeri u SAD. Firma je osnovana 2015. godine, a prodaja u SAD startovala je u januaru ove godine. Nakon prodaje jedne manje porudžbine usledile su i veće narudžbine. Danas su proizvodi brenda dostupni u desetak prodavnica u Njujorku, kao i u 70 objekata širom SAD. Mogu se poručiti i onlajn, preko sajta Amazon.

“U startu je bio cilj pripremiti premijum proizvod koji će biti namenjen dobroplatežnim tržištima, proizvod za izvoz. U planu nije ni bilo pozicioniranje u Srbiji, ali nakon priče da se proizvod ne može kupiti ovde, neplanski je stvoreno malo, ali zainteresovano tržište”, kaže Jovana Simić.

Ona dodaje i da se Little Blue Pot proizvodi u Beogradu mogu naći u dva beogradska restorana koji neguju fine dine koncept – u Salonu 5 i Salonu 1905. U planu za ovu godinu je priprema još 5000 teglica svih Little Blue Pot proizvoda, saradnja sa nekoliko specijalizovanih prodavnica u Beogradu, eventualno i proizvodnja dva nova džema sa originalnim i nesvakidašnjim ukusima.

emchi EmChi: Vegetarijanski kutak pozitivne energije La Cite du Vin La Cité du Vin: Zabavni park za ljubitelje vina 13063085_1007242759357051_5059674220790142532_o Sladoledi Home Made Company Bakery Employee at Work Šarlo – pravi hleb!