Metju Zorpas
U VAZDUHU · intervju

Metju Zorpas je jedan od najbolje obučenih muškaraca u Velikoj Britaniji (barem su tako ocenili u magazinu za muškarce Esquire). Kao kreativni savetnik sarađuje sa brojnim prestižnim brendovima kao što su Cartier, Tommy Hilfiger, Gucci, Fabérge, Brooks Brothers, Armani A|E, Z Zegna i drugi. On je modni bloger, autor popularnog bloga TheGentlemanBlogger. Nedavno je bio u Portorožu gde je na konferenciji medijskih trendova SEMPL učesnicima otkrio recept za uspešnu saradnju modnih marki i blogera

Koje su vaše najdraže modne marke?

Moram da priznam da nisam strasni ljubitelj nijedne modne marke. Na svojim putovanjima volim da otkrivam lokalne kreatore. Recimo, kada sam poslednji put bio u Istanbulu, oduševio me je trud koji u svoj rad ulažu modni dizajneri Hatice Gökçe i Serdar Uzuntas, dok sam u Brazilu otkrio tamošnju prestižnu marku Osklen, koju je stvorio Osklen Metsavaht. Divim se i međunarodnim kreatorima kao što su Tom Ford, Valentino i Hedi Sliman. A od britanskih modnih marki najdraže su mi E. Tautz, Baartmans and Siegel, Gieves & Hawkes i Xander Zhou.

Koje modne marke odlično komuniciraju na društvenim mrežama?

Društveni mediji se dešavaju u trenutku. Na njima budite dobri i konzistentni ili uopšte nemojte da ih koristite. Moja najdraža marka koja odlično komunicira na društvenim mrežama je P&G Prestige – imaju izuzetnu ekipu stručnjaka koji deluju strateški i dolaze do vrlo inspirativnih ideja tokom vremena. Digitalna ekipa brenda Brooks Brothers ima i mnogo znanja i iskustva i sa njima sam doživeo najbolje blogersko iskustvo. I tu je naravno Tommy Hilfiger i Cartier koji su ove godine stvorili mnogo inovativnih i jedinstvenih digitalnih sadržaja.

Sarađujete sa nekim najpopularnijim modnim markama na svetu. Šta o tim markama ne biste nikada napisali, tvitali ili objavili na Instagramu?

Na društvenim mrežama nikada ne radim nešto što mi se zaista ne sviđa. Neprestano sam vrlo oprezan u svojim izborima i saradnjama. Na moje iznenađenje i najpopularnijim modnim markama je ponekad potrebno kreativno i strateško usmeravanje. Moj zadatak je da im ponudim i jedno i drugo te da stvorim imidž proizvoda u koji zaista verujem i koji sa zadovoljstvom delim i preporučujem svojim čitaocima.

Da li je 2014. blogovanje posao za puno radno vreme? Kako zapravo izgleda vaš radni dan?

Naravno, blogovanje može da bude posao za puno radno vreme. Sve vreme radimo, iako nemamo osećaj da se radi o poslu. U onim retkim slučajevima kada slučajno ne moram da trčim na avion, verovatno bih ceo dan ostao u kancelariji i odgovarao na e-poštu, tražio lokacije za snimanje ili mozgao o novim idejama.

Koje su tajne uspešnog blogera?

Ubeđen sam da je sve što vam je potrebno, autentičnost. Ja sam počeo da blogujem pre dve godine kada je modna industrija bila precenjena. Do danas sam sarađivao sa verovatno najvećim imenima u industriji. Kao bloger moraš da imaš jasan ton komunikacije, moraš da budeš jedinstven i da objavljuješ samo originalne sadržaje. Moda ima toliko različitih aspekata koje možete da istražite. To što na modnim revijama sedite u prvom redu, neće vas odvesti nikuda. Ljudi žele da vide kako udovoljavate sebi, kuda putujete i kako uživate u životu.

Pogledajte neke od kombinacija Metjua Zorpasa u našoj galeriji:

Metju Zorpas, The Gentleman BloggerOtvori galeriju
Festival nauke Festival nauke otkriva: Šta su jeli stanovnici Vinče? Anđelka Nikolić Anđelka Nikolić: O preciznoj ženskoj ruci… i nekoliko snova pride Džozef  Patricio Pepe Džozef Patricio Pepe: Kuvanje kao ritual Dobrosav Bob Živković Dobrosav Bob Živković: Koga volim, njega zadirkujem