Društvene mreže moda
PULS GRADA · moda

Društvene onlajn mreže zamenile su modne piste, modni trendovi se najpre šire putem interneta i iskaču na našim feedovima kao da smo u prvim redovima na modnim revijama. Manekenke i supermodele zamenili su „socijalni supermodeli‟ poput Kendal Džener, Điđi Hadid, Kjara Delavinj… Moda je postala onlajn

Društveni mediji su imali uticaja na brendove širom sveta, ali činjenica je da jedan sektor ima najviše koristi od društvenih mreža, a to je moda. Od najmoćnijih i najjačih brendova u industriji, izgrađenih imena u svetu mode, poznatih i manje poznatih dizajnera do onih koji tek započinju svoj modni biznis, svi se okreću socijalnim medijima koji su im danonoćno na raspolaganju. Za modnu industriju posebno su interesantne mreže instagram i pinterest.

Ko ne voli modu?

Bilo da se radi o poštovanju mode kao umetničke forme ili jednostavno divljenju nečijem ličnom stilu ili dizajnerskoj kreaciji, moda je sveprisutna i oko nas ali i na društvenim mrežama. Svaka osoba ima neku svoju modnu priču, što znači da su društveni mediji i modna industrija apsolutno savršeni spoj.

Korišćenjem socijalnih mreža kao alatke, modna industrija može otkriti zlatni rudnik kad su u pitanju inspiracija potrošača i testiranje trendova. Za modne trgovce je od velikog značaja sposobnost da identifikuju i iskoriste ono što je najaktuelnije, da raspoznaju najsvežije trendove unapred, pre tržišnog zasićenja, i to je ono što ih pozicionira.

Mogućnost „dizanja buke‟ oko novih trendova velikom brzinom zahvaljujući socijalnim mrežama za dizajnere je od krucijalne važnosti, i koriste to kao strateško oružje.

Socijalni supermodeli

Savršen primer koliko društveni mediji mogu biti moćni jesu pet moćnih sila od kojih nijedna nije brend. Na instagramu, spojene zajedno, imaju 87,1 milion fanova (dok budete čitale ovaj tekst, ovaj broj će se verovatno povećati), i radi se o ženama, i to veoma mladim (kojima je u proseku 24 godine). One stvaraju novi fenomen pod nazivom „socijalni supermodel‟. One su:

Kendal Džener (41,7 miliona sledbenika), Kara Delevinj (22,7 miliona), Điđi Hadid, (8,6 miliona), Miranda Ker (7,7 miliona) i Kendis Svinepul (6,7 miliona). Sve one su supermodeli i bukvalno osvajaju svet socijalnih medija, deleći momente svojih života, portfolija i kampanja. I da, one imaju više pratilaca od predsednika Sjedinjenih Američkih Država Baraka Obame, koji ima „samo‟ oskudnih 5,3 milliona.

Ne samo da ove neverovatno moćne dame ističu važnost mode na mnogim našim socijalnim „feedovima‟, one takođe pokazuju koliki ogroman uticaj društveni mediji imaju na stvaranje samog „supermodela‟. Devedesetih godina Naomi Kembel i Kejt Mos bile su na samom vrhu, bile su kraljice modnih pista donedavno. Naomi na instagramu ima 2,2 miliona sledbenika, dok Kejt i ne poseduje zvanično ovu društvenu mrežu.

Modni blogovi

Pored supermodela koji više diktiraju trendove i šire modne novosti preko socijalnih mreža nego preko modnih magazina, bitni faktori, kad je moda u pitanju, svakako su i blogeri.

Modni blogeri još i više potenciraju samu odeću, i daju nam brojne predloge odevnih kombinacija kroz slike. Oni kombinuju luksuzne i onlajn brendove, a brendovi u saradnji s njima targetiraju mejnstrim. Mnogi brendovi mudro koriste činjenicu da je svet globalno selo koje je transformisano pojavom društvenih medija i informacione tehnologije. Blogeri svakog dana sve više dobijaju na značaju, upravo zahvaljujući socijalnim mrežama, kroz koje plasiraju proizvode i brendove. Sve više je ljudi i posebno devojaka koje su sebi napravile ozbiljnu karijeru kao blogerke ili YouTube-erke.

Saradnja brendova i blogova je odlična jer, za razliku od banera i običnih reklama, blogeri i blogerke biraju nešto u vezi sa svojim stilom i po svom ukusu neki odevni predmet uklapaju u odevnu kombinaciju. Na ovaj način se ljudi (pratioci) poistovećuju s njima, u mnogo većoj meri nego s modnim editorijalom.

Budućnost

Fejsbuk je po statistikama mreža s najviše članova, google+ je ispred instagrama, a sve više ljudi koristi snapchat. Fejsbuk naplaćuje sponzorisane postove mnogim modnim imenima, koja na ovaj način najbrže prošire novine o svom brendu, ili o onome što žele da objave.

Jedan svetski poznat brend nedavno je imao najbolje strategijski odrađenu modnu kampanju u istoriji mode, a uspeh su postigli upravo zahvaljujući socijalnim mrežama i ličnostima koje su promovisale brend, a koje su, naravno, zvezde tih istih mreža.

Dakle, šta modu čeka u budućnosti na društvenim medijima? Ako je suditi po trenutnim trendovima, uticaj će biti sve moćniji i veći. S platformama kao što su snapchat, koji nam omogućava još bliže i realnije sagledavanje brendova i njihovih ambasadora, i periscope-a, koji omogućava live-stream video, sledeće na listi je verovatno zakazivanje onlajn prvih redova na modnim revijama (iako nam i to na neki način uživo prenose svi posetioci modnih revija s njihovih socijalnih mreža). Verovatno će sledeća socijalna mreža prikazivati još siroviju sliku stvarnosti, ukoliko je to moguće, a modni brendovi će smišljati kako na najpametniji način to da iskoriste.

coverdef Style File: Solange Knowles Najbolje obučene žene u 2015. Najbolje obučene slavne ličnosti u 2015. Moda za proleće 2016. Spremite se na vreme za proleće 2016. coverdef SZR Maskot: Istorija Jugoslavije skrivena u leptir mašni