cover1
U VAZDUHU · trend

Motogrini su „zeleni skuteri (motorini na italijanskom)“ koji troše 0 (da, nula) litara na 100 pređenih kilometara. Koncept, ideja i trud da se ovakva inovacija održivog, jeftinog i ekološkog prevoza realizuje dolaze iz domaće kuhinje. Specijalni skuter e:mail II kao naslednik prošlogodišnjeg modela e:mail, ali ovog puta s izmenljivim baterijama i autonomijom od 120 kilometara bez ponovnog punjenja, i biće premijerno predstavljen na nadolazećem Sajmu automobila u Beogradu.

Inovacija Motogrini skutera doslovno se uvezla u motorizovani svet na prošlogodišnjem Sajmu automobila u Beogradu, Motopassion 2015, i time zvanično pokrenula svoje poslovanje i otvorila novo poglavlje na domaćem, ali i svetskom tržištu. Na Sajam automobila uvezli su se inovativnim skuterom s pogonom na struju, što i jeste osnovni koncept ovih ekoloških vozila – ne troše benzin, naftu, ulje, troše samo struju, i to po sezoni otprilike u iznosu od 6,4 evra (poređenja radi, skuter od 50 kubika potroši za isto vreme preko 400 evra samo benzina).

Način života

Zeleni skuteri su način života, lifestyle. Sveta Simić, jedan od osnivača, na Vespi je već više od 35 godina i poznaje sve prednosti skutera, naročito u gradu. Gužve u saobraćaju se prevazilaze lakše, nema problema i večite muke oko parkinga, a zahvaljujući njegovom inovativnom konceptu vožnje na struju, nema više ni izduvnih gasova, beskrajnog sipanja goriva, a niti vrućih auspuha tik pored nogu. Cene Motogrini skutera su u startu među prihvatljivim, ili čak nižim u odnosu na ostale standardne skutere, a njihovo održavanje je mnogo povoljnije – ne samo zbog napajanja na običnoj gradskoj mreži, već i u smislu servisiranja.

Poslovni uspeh

Domaći brend, Motogrini se u svom nastajanju susreo s brojnim teškoćama koje prate promene i sve što je novo (pa tako i progres). Ipak, zahvaljujući relevantnim institucijama koje su prepoznale trenutak za unošenje novine na tržište, kao što je Agencija za bezbednost saobraćaja i Institut za nuklearne nauke Vinča, uspeli su da, uz pomoć obimne tehničke dokumentacije, završe proces homologacije i tako prvi u Srbiji omoguće uvoz i prodaju skutera na struju. Strateški partner UNIQA Osiguranje je omogućilo i ekskluzivno dobijanje kasko osiguranja za Motogrini program, koje kod nas za dvotočkaše nije bilo prisutno od 2008. godine.

Bezbednost

Naravno, veliki trud i rad je prethodio ovakvom inovativnom poduhvatu. Lansiranje prvih modela pokazalo je da interesovanje za ovakve lepo dizajnirane, bešumne, startne i ekološke skutere imaju korisnici svih profila, pa čak i oni koji zaziru od vožnje jer u skuteru na struju vide bezbedniju varijantu od one klasične, na benzin. Bezbednost dolazi i u tom smislu što je ovakve skutere zaista teže otuđiti, jer je samo za njihovo napajanje potreban specijalni punjač – pored onog koji ide uz skuter, dodatni može kupiti isključivo vlasnik skutera.

Motogrini u tri verzije

Motogrini skuteri (za sada) dolaze u tri kategorije. Prvu kategoriju čini model e:con. Taj model je sklopiv, i za njega nije potrebna registracija, kao ni vozačka dozvola, tako da je zaista dostupan svima. Karakteristike su mu da teži 30 kilograma, razvija brzinu od 30 km/h i može da pređe 30 kilometara bez punjenja. U ovoj kategoriji sledi inovacija na predstojećem sajmu, e:con 2, koji će biti manjeg dometa i brzine, ali i niže cene.

Drugu kategoriju čine e:motion gde spadaju četiri tipa skutera, od 1.200, dva od 1.500 i jedan od 2.000 kw. Kreću se u rangu cena od 1.500 do 2.500 evra, a mogu da pređu do 60 kilometara bez punjenja. U treću kategoriju spada specijalni skuter namenjen dostavi, e:mail II kao naslednik prošlogodišnjeg modela e:mail, ali ovog puta s izmenljivim baterijama i autonomijom od 120 kilometara bez ponovnog punjenja, i biće premijerno predstavljen na nadolazećem Sajmu automobila u Beogradu. Za ove dve kategorije skutera potrebna je vozačka dozvola B kategorije ili AM, a registracija je kao i za skuter od 50 kubika.

Briga o korisnicima

Pored uštede u potrošnji struje umesto benzina i ulja, Motogrini skuteri su isplativa investicija i zbog servisiranja – u Motogrini ponudi je fiksna cena servisiranja u periodu garancije, koji traje čak sedam godina, i iznosi tek 36 evra. To podrazumeva da su u garantnom roku u tu cenu uračunati i svi delovi na svako servisiranje.

Ono što je najlepše u Motogrini priči jeste komunikacija s korisnicima. Osnivači ovog brenda ističu kako im se često javljaju mušterije, i to ne da prijave problem ili da upitaju za rešenje, već da izraze i podele svoje zadovoljstvo kupljenim proizvodom i uživanjem u bezbednom, bešumnom, jeftinom i ekološkom jezdenju gradom.

I priznanja

Već u prvoj godini rada Motogrini ideja i energija su prepoznati, tako da je Motogrini Gruppo već nosilac nekoliko priznanja. Na prošlogodišnjem, 18. Sajmu automobila u Beogradu, čini se da su toliko iznenadili i oduševili prisutne da je uvedeno i novo priznanje kako bi njima moglo biti uručeno: po odluci Novinarskog žirija dobitnici su specijalnog priznanja za ekologiju. Zahvalnica im stiže i od Agencije za bezbednost saobraćaja Republike Srbije, kao i priznanje od Jadranskog sajma u Budvi.

CUK IMAGO pic01 Gde izaći u Beogradu: Na krilima novog umetničkog duha Biljke u nakitu Nakit koji živi i raste dok ga nosite 10 trendi sitnica za proleće 9 sitnica koje treba da nabavite ovog proleća 3D tetovaže Novi trend: 3D tetovaže