Arsen Dedić

Bezmalo pola veke karijere kasnije, Arsen Dedić je i dalje najveći regionski šansonjer delikatnih rima, uzvišenih melodijskih meandera, britkih i svedenih umetničkih i političkih stavova, u poslednje vreme uz fražilan plašt prolaznosti i ništavila.

Ipak, dokumentarni film Mladena Matičevića Moj zanat i novi (stari) album Saputnici trebalo bi ne samo da vrati staru publiku, nego da grupiše i novu. Razlog je minimalan ali jezgrovit, tragičan i direktan. Pred sobom, u stvari, imamo neku vrstu muzičkog rimejka velikog duplog albuma Kantautor, snimljenog za sarajevski Diskoton pre tačno 30 godina.

Na ovom klasičnom ali teško nabavljivom albumu nalazi se dvadesetak pesama koje je otpevao Dedić uz klavirsku pratnju Stjepana Mihaljinca, i koje predstavljaju međaš njegovog ličnog i emotivnog muzičkog bremena. Žak Brel, Đino Paoli, Šarl Aznavur, Leonard Koen, Džon Lenon, Drago Mlinarec, Kemal Monteno nisu sva imena koja su sigurno puštana u nekadašnjim mamurnim afterparty stanjima sredovečnih i umornih supružnika ili ljubavnika krajem osamdesetih (jedna od tri izostavljene pesme sa LP je i Život je more Đorđa Balaševića u koga se Dedić blagovremeno razočarao).

Nova verzija ima istu onu patinu kao pre toliko decenija, ali dodavanje samo jedne novije definisalo je čitav Dedićev univerzum. Trent Reznorova Hurt, kasnije redefinisana u suštastvenoj verziji Džonija Keša (na samrti), u ovoj verziji zove se Rana, i zaista može da zazvuči ili predstavlja i muzički i lični epitaf na jednu raskošnu karijeru idiosinkratičnog umetnika koji je bio i ostao pusto ostrvo u muzičkom biznisu, izgradivši još na prvencu Čovjek kao ja (pre 45 godina) imidž prestarelog bonvivanskog šansonjera koji je gorkim intermecima definisao umetničku samoironiju. Neko ko na samom početku karijere napiše najporozniju, teskobniju i istinitiju pesmu o mladosti O mladosti ne može biti ništa drugo do mudrac.

philip-glass Klavirska muzika Filipa Glasa večeras u Kolarcu u okviru Ring Ring festivala Avion za turneje grupe Led Zeppelin Život u izobilju – grupa Led Zeppelin na turneji privatnim avionom Mudhoney u Beogradu Mudhoney prvi put sviraju u Srbiji Amy LaVere Amy LaVere & Will Sexton u Kulturnom centru Grad