BJESOVI-U-OSVIT-ZADNJEG-DANA-CD_slika_XL_98540795
KULTURA · muzika

Kao neki Haron koji nam je duše preneo u sopstveni Haad (devedesete) pojavljuju se gornjomilanovački Bjesovi koji svojim makabričnim nihilizmom postaju neželjeni tumači mizantropskog momentuma.

Piše: Aleksandar S. Janković

Kako su drugenac Bjesovi i treći album uz koncertnu pojavnost objašnjavali modus operandi benda, hrabro reizdanje prvenca u stvari nam daje zaboravljenu sliku Bjesova iz druge polovine osamdesetih. Žovijalni razigrani mladići, Goran Marić i Zoran Marinković, čija je umetnost ponikla iz erudicije, slikarstva, književnosti, pop kulture, pretencioznosti mladosti, nagradama na gitarijadama, prvi album su koncipirali kao versatilan skup pesama s tek nekim naznakama zlih duhova koji tek treba da uslede.

Na trenutke Bjesovi zaliče i na Film, Roze poze zbog specifičnog višeglasja i trapavo usnimljenih gitara, međutim, uticaj američkog postpanka koji će uskoro postati grandž, i te kako je vidljiv (Gun Club, Black Flag, Big Black, Fugazi…). Kako je album snimljen 1990, a izašao tek 1993, geneza uslovljena geopolitikom presudna je za dalju inkarnaciju Bjesova, do dana današnjeg, koji se i dalje poima kao poslednji…

BeFunky-collage Muzička recenzija: Jenny Lewis „On the Line” (Warner/Mascom) PozitivNi PozitivNI festival u Nišu Andre Riu Kralj valcera Andre Riu nastupa u Štark Areni Elektricni_Orgazam_CD_PAKOVANJE_PREPRESS_1553252849 Muzička recenzija: Električni Orgazam „Letim, sanjam, dišem – alter.verz“ (Mascom) · · · ·