elbow
KULTURA · muzika

S malim zakašnjenjem i na domaćim muzičkim rafovima našao se precenjeni šesti album mančesterskih pop avanturista u krizi srednjeg doba. Tokom 15 godina karijere, Elbow su od nekomunikativnih postradiohead eksperimentatora, preko hita „One Day Like This‟ (2008) postali deo kolektivnog britanskog sportskog duha završivši čak kao najveće zvezde zatvaranja Olimpijade u Londonu 2012.

Ponovivši recept s albumom Build a Rocket Boys uz nekoliko istinskih katarzičnih horskih simfonija (Open Arms) o radosti življenja i vapaju srca, po starom dobrom običaju, usledilo je vreme za povratak u opskurnost i ništenje opšteg uspeha obožavanja domaćica radničke klase, fudbalskih navijača i fakultetskih šmokljana.

Ovogodišnji (najkonzistentniji) album The Take off and Landing of Everything ciljano je muzičko delo bez hita, ali i saundtrek o srednjim četrdesetim, alkoholnim i nikotinskim stranputicama, umornim ljubavima i životnim prekretnicama i posrtajima. Ovo teskobno delo pre svega priziva muzičko (komercijalno) samoubistvo koje su pre četvrt veka učinili Talk Talk koji su se u neželjenom prelaznom roku (zrelost) odrekli reputacije pametnih hitmejkera zarad eluzivne pozicije u nesigurnim vodama free jazz-a u kome je tišina najvažniji instrument.

Ipak, Elbow nisu tihi kao Mark Holis s drugarima, štaviše, instrumentalno tkanje je tanana meditativna psihodelija koja fino stari, ali se i boji istog. U želji da ostave nešto zaista vredno za sobom a da to nisu dva-tri (polu)hita, Elbow hode stazom na goloj ledini odakle im mašu Flaming Lips, Mercury Rev, Polyphonic Spree, Boo Radleys, Charlatans, pa čak i Travis i Keane. Strah od slave je čudna rabota.

Koncert ŽeneKese Bend ŽeneKese nastupa u KC Gradu Converse Rubber Tracks Marčelo održao besplatnu muzičku radionicu Coldplay 10 albuma koje morate da čujete u 2015. godini Plejboj Plejboj u Božidarcu na Vračar Rocks festivalu