CD_digipac_rasklop

U vreme albuma „Le Chansones Populaires“, gde je Električni Orgazam obradio tada poprilično opskurnu pesmu „The Man Who Sold the World“, prošlo je tek deset godina od „Zigija“ ili 15 od početka karijere Dejvida Bouvija. Danas, čak 35 godina kasnije, Bouvija više nema, a dvanaesti album našeg omiljenog beogradskog benda se zove kao jedan od poslednjih singlova pokojnog pevača.

Ovaj album prati narativnu konzistentnost koju je bend dobio povratkom Ljube Đukića i albuma Harmonajzer (2002) i nastavka, briljantnog To što vidiš to i jeste (2010/12). Paradoksalno, zato bend i dalje zvuči poprilično hermetično za široku publiku i priziva Lisabon… vreme kad je rokenrol bio dominatno sredstvo urbane komunikacije. Novi album može da bude matoriji, drtaviji i anemičniji dalji rođak eklektičkog remek-dela Zašto da ne? (1994) po svojoj svaštarskoj strukturi, međutim, Gde smo sad kao i prethodnik, inicijalno zvuči kao izgubljeni klasik koji amorfno koristi kako nasleđe novog talasa tako i fanki raskoš sedamdesetih i euforičnu psihodeliju šezdesetih.

Pesme kao da nemaju klasičnu strukturu već narativni tok i repetativne teme tj. gruv kao što je radio Lu Rid u fazi posle Transformera i Berlina. Smenjivanje vokala (Đukić, Gojković) i dominantne klavijature (Đukić) zaista su transcedentirali sve uticaje prošlosti u jednu konzistentnu smešu koja zaista teče, i teče, i teče iako se bugi-vugi naslovne pesme fino slažu s raskošnom baladerijom Bila si kao san.

Lirska tematika vijuga između krize srednjeg doba i propuštenih šansi do pošasti medijske dominacije. Starim fanovima će sigurno biti sve jasno, dok ostatak sveta koji Električni Orgazam zna samo po Igra rokenrol… ovo će biti mala enciklopedija rokenrola posle koje će poželeti da se istuširaju. Što i jeste suština jer pravi rokenrol je jedna bezobrazna i prljava stvar…

ios_large_1512374666_image Nirvana na dečjim instrumentima uopšte ne zvuči loše Belgreat festival Belgreat Festival na Lidu dondjovanicover Mocartova opera „Don Đovani“ dva dana zaredom AMH-BHKP-69 Divanhana i Suzan Kardeš na otvaranju festivala „Todo Mundo“ · · · ·