Igor Marijevic

Očigledno je da stari pankeri nikad ne ostare. Marojević je poznat kao kontroverzni i priznat pisac, međutim, velika većina obožavatelja tj. obožavateljki zasigurno ne zna priču o bendu „Stvarno kvarno“ čiji se debi album pojavio prve ratne godine – 1991. Zato je ovaj album neka vrsta osvete, i možda bi bilo primerenije da je bio poklon kupcima knjige „Tuđina“. Ovako, treba prilagoditi versatilnu i flagrantnu personae Marojevića pisca prepoznatljivog i brokatno nihilističkog duha s personae pankera koji izlazi sa snimanja političkih emisija i svojim mizantropskim istinama o nacionu može s pravom da nosi popularni bedž ovih dana „antisrbin“.

Muzički iako kratak, ovaj album nije lak za slušanje. Stilski pripada drugom talasu novog talasa i neke od ovih pesama bi mogle bez problema da se smeste na kompilaciju ARA. Narativno i tematski, očigledni sprdački diskurs (rani Rambo Amadeus pa čak i Laibach) uz opravdanu arogantnu samosvest, opravdava se guranje vokala ispred muzičke matrice koja je mogla da bude i sirovija.

Tekstovi su jedno od najvećih blaga ovog albuma. Direktni i brutalni. Marojević ponekad zazvuči i kao profesor Čonta i kao Ljuba Đukić u svojim manirizmima, tako da ovaj album sa svim dobrim stranama može bolje da funkcioniše kao instalacija u MSU nego kao komercijalni nosač zvuka. Album za ortake koji „kapiraju‟ i čitaoce koji žele da unaprede predznanje o piscu. Da su drugačija vremena i konteksti, Da se ne zameri je vrhunski koncept i opštejugoslovenski hit koji bi iziskivao dokumentarac u režiji Gorana Gajića npr.

Beogradski jazz festival 2 34. Beogradski džez festival 2212-marco-carola-960x540 Istina je: Marko Karola u Beogradu rock-hall-class Ko će ove godine ući u Rokenrol kuću slavnih? Scharoun-Ensemble_50Bemus Šarun ansambl na 50. BEMUS-u · · ·