Jack White Lazaretto

Retki su hiperproduktivni entuzijasti (na srpskom – imati pundravce u stražnjici) poput Elvisa Kostela ili Nila Janga, ali kao da nema nikog ko spaja mesijanski starozavetni put spasioca (rokenrola), demijurški medijski plašt (Vajtovi bendovi: White Stripes, Dead Weather, Raconteurs + bezbrojne produkcije i gostovanja), istinsku strastvenu virtuoznost i izgled polubožanstva seksa.

Džek Vajt ima tek drugi solo album koji je završio pošto je ostavio Nila Janga da u telefonskoj govornici snimi svoj album obrada. Lazaretto i sladostrašće koje dolazi iz džonsonovskog raskršća ili sa zabranjenog edenskog drveta, koje pruža primarne instinkte i nagone samo od gitarskih distorzija i visokog ali iskusno uprljanog glasa.

Džek Vajt stvara muziku koja se pojavljuje i na MTV, upeglana skupim (mariner blu) spotovima, ali isijava pravu rokenrol prljavštinu posle koje morate na tuširanje. Kroz amalgam spojivo-nespojivog, bluza, gospela, kantrija, folka, pa i hip-hopa, Vajt jeste poslednja velika karta na koju vinilski južnjački rokenrol (tamo gde je dozvoljeno pušenje) mora da odigra i da dobije čak iako Black Keys nisu u prvim redovima.

Ovo je staromodna muzika, staromodno snimljeno, koja zvuči neočekivano sveže, zadovoljavajuće, kratko i ubitačno, i u ovo vreme kada je zaboravljena institucija da muzika menja život, ima baš tu krepkost i snagu. Zato je Lazaretto savršen album, album godine, album decenije, album spavaće sobe, kafane, kluba, beskrajnih auto-strada i ono što je najvažnije, suštastveno, ovo je lični, iskreni i brokatni album o glavnom idiomu rokenrola – raskidu ili kraju jedne ljubavi. Ali kakve…

The Hidden Cameras Vodimo vas na koncert grupe The Hidden Cameras Marčelo Marčelo snimio album/napisao knjigu “Napet šou” Metropoliten opera Uživo prenos predstava iz Metropolitena i Boljšoj teatra na velikom platnu Prodavnice ploča u Beogradu Prodavnice ploča u Beogradu