Matangi

Četvrti album M.I.A. je nazvala po svom pravom imenu i hinduističkoj boginji pripovedanja i super moći čije ime nosi – Matangi. Njena izdavačka kuća Interscope se navodno dvoumila da li da ga izda ili ne, ali je, nakon što je M.I.A. zapretila da će leakovati ceo album na internet, ipak odlučeno da on bude objavljen.

Za razliku od njenih prethodih prevashodno politički nastrojenih albuma, Matangi se ovaj put okreće i ka religiji, već od prve pesme Karmageddon aludirajući na sudnji dan za koji smo sami zaslužni i u pesmi Y.A.L.A koja predstavlja M.I.A.-ino opovrgavanje čuvene internet skraćenice YOLO u skladu sa njenim verskim hinduističkim ubeđenjima i znači You Always Live Again. U naslovnoj numeri se pominju sve problematične zemlje trećeg sveta uključujući i Srbiju. Da li plakati gledajući kontekst ili se radovati obzirom da je M.I.A. svetski poznata umetnica pa nam njen endorsement daje neku dodatnu vrednost kod ljubitelja njene muzike? Na albumu je i dobro poznata, skoro pa turbo folk numera Bad Girls, koju smo čuli još pre godinu dana i bez daha gledali spot nebrojeno puta.

Fanove će obradovati činjenica da se M.I.A. definitivno vratila svom prepoznatljivom i jedinstvenom agresivnom etničkom zvuku trećeg sveta koji je osmislila sa Diplom, kao i svojoj retorici upućenoj protiv licemernih svetskih sila i lokalnih moćnika i opresora koji po njoj pokušavaju da sakriju istinu.

Šta god mislili o njenim političkimi i socijalnim stavovima, jedno je sigurno – na muzičkom nebu nema nikoga kao što je M.I.A. i to je njena najveća vrednost, jer uspeva da ostane originalna u svetu prepunom klonova koji rade ono za šta znaju da će se drugima svideti. Jedina propagira buntovništvo koje se kod većine pop zvezda svodi na golotinju i konzumiranje opijata u javnosti. Bila ona prava ili lažna, njena priča je jedinstvena i originalna, a svaki novi album se čeka sa nestrpljenjem.

Ipak, M.I.A. razmišlja da se povuče iz muzičkog sveta jer smatra da nema više šta da ponudi na tom polju i traži način da finansira distribuciju svog prvog dokumentarnog filma.

Damir Imamović Sevdah Takht Damir Imamović Sevdah Takht sutra u Mikser Houseu De Do Do Do Da Da Da DI-DU-LI-DU-DA: Veseli refreni Goldfrapp Muzička recenzija: Goldfrapp – Tales of Us Ana Ćurčin, foto: Ema Szabo Ana Ćurčin u Amerikani