Print

Posle eksperimentalnog albuma „Enformel“, Vučković se vraća sigurnosti obrada, međutim, ovog puta sa zanimljivim stilskim odmakom. U svetu ovog vrsnog doajena žičanog instrumenta, sve gitare su lepo vaspitane i imaju sve desetke na fakultetu. Nijedan ton ne zvuči pogrešno ili isprljano. Sve je uvežbano i izvežbano, i tako je predstavljeno, te u tom smislu publika ovih albuma zaista ceni ono što se zove „virtuoznost i preciznost“. Nešto što se kolokvijalno zove „dobra muzika“.

Ovog puta Vučković se poigrao suprotstavljenim konceptima bez želje da se bavi ideologijama. Instrumentalno je obradio sugestivne melodije koje su mu ostale u subliminalnim fiokama detinjstva, i koje su mu puštali deda komunista i deda monarhista.

Ako zaista ostavimo po strani kontekst koji može da postane suštinska kritika ovog hrabrog poduhvata i fokusiramo se samo na muziku, onda je jasno da je muzičar samo želeo da na svoj način pročita neke večne melodije poput Konjuh planinom, Internacionala, Marš na Drinu, Kreće se lađa Francuska, Tamo daleko… Svaka od ovih pesama u stvari ima ideološki kôd koji je Vučković uspeo da bajpasuje, ali nažalost nije uspeo da im dâ novi identitet osim novog čitanja.

Kao i Džiboni koji nikad neće snimiti sveden album koji nije prenatrpan intrumentima, producentima, horovima, velikim gostima, tako ni Vučković neće snimiti album s papučicama za distorziju ili wah wah, što u stvari i nije tako loše. Kako je na promo fotografiji postavio gitare kao vojsku, a on vrši smotru kao oficir, upada u oči detalj njegovog palca koji je nakrivljen na dole, a prva lekcija u vojsci je da je palac u ravni s ostalim prstima.

Zato ovaj album u duši i jeste antiratni album s ratnim pesmama posvećen veoma ratničkom narodu. Pacifizam koji bi možda trebalo da natera Vučkovića da na sledećem albumu pomalo i pogreši i zaprlja. Buka je ono što poseduje velike istine…

EKV_vizual 4096_cover Muzička recenzija: EKV „Krug“ (Mascom) pagecover Najbolji albumi kojima bi trebalo da ispratite 2017. Dorcol Platz NYE_cover Novogodišnja alternativa u Dorćol Platz-u Savapromenadaprogram Beogradska zima: Koncert Sava Promenada · · ·