Prolećna salata
PULS GRADA · kulinarka

Sezona izobilja svežeg voća i povrća je stigla. Iako sada hipermarketi mahom imaju u svojoj ponudi većinu i tokom cele godine, verujemo da ste posebno inspirisani za zdrav život i ishranu kada prođete kroz krcate pijace i šarene tezge.

Uprkos uvreženom mišljenju da je salata prilog uz glavno jelo, dobrom kombinacijom sastojaka i veličinom porcije možete doprineti da salata bude pravi zdravi obrok.

Zelena salata sa sirom

Dobro operite zelenu salatu i usitnite listove. Dodajte rotkvice isečene na pola, čeri paradajz ili običan paradajz koji ste usitnili na manje komadiće. Odaberite ulje i sirće po izboru, a mi vam u ovoj kombinaciji predlažemo maslinovo ulje i balzamiko. Sve dobro promešajte. Dodajte nepečene semenke bundeve i izmrvljeni ili na kockice isečeni sir. Predlažemo da to bude jači, slaniji sir, kao što su sremski sirevi ili neki kozji sir, a dobro će poslužiti i feta. Po želji, možete dodati krutone, idealno od integralnog brašna i masline.

Heljda salata 

Skuvajte zrno heljde, iscedite višak vode i ostavite sa strane da se ohladi. Dodajte kukuruz, iz konzerve ili bareni zaleđeni kukuruz, iseckanu crvenu i zelenu papriku i praziluk ili mladi luk. Po želji možete dodati i crveni pasulj, kako biste dobili na proteinskoj vrednosti obroka. Za dodatnu svežinu ove obrok salate predlažemo da dodate i malo čeri paradajza.

Ajsberg sa tunjevinom 

Usitnite ajsberg salatu na komadiće, začinite maslinovim uljem i balzamikom, ili drugim uljem i sirćetom po izboru. Dodajte konzervu tunjevine, pri čemu predlažemo da birate onu u sopstvenom soku ili verziju sa maslinovim uljem. U svakom slučaju, ukoliko birate verziju sa uljem, ocedite višak iz konzerve. Dodajte šargarepu koju ste izrendali ili isekli na tanke tračice i bareni ili kukuruz iz konzerve. Ukoliko volite praziluk ili mladi luk, oni će biti odlični u ovoj kombinaciji. Umesto tunjevine, možete se odlučiti i za gambore, losos ili neku drugu ribu.

Jabuka celer

Izrendajte jednu veću sočniju jabuku, celer i cveklu i dobro promešajte. Dodajte bundevine semenke, indijski orah ili badem i začine po izboru. Ukoliko želite, po vrhu dodajte izmrvljeni kozji sir koji će dodatno obogatiti ovu salatu.

Rukola salata

Operite i začinite rukolu kao što to uobičajeno radite (maslinovim uljem i balzamikom), sa tom razlikom što ćete dodati i malo meda. Dodatke komadiće kruške, nasečene na listovie ili kockice, orahe i sve dobro promešajte. Po vrhu dodajte nasečenu mocarelu, kozji sir ili neki drugi sir po izboru.

U sve salate možete dodati i meso po izboru, kao dodatak ili zamenu za sir. Recepte shvatite kao osnovu koju možete nadograditi po svom ukusu. U tome i je lepota salata. Prijatno!

Pazi snima se: Kako se snima emisija o hrani bez ponavljanja Pazi snima se: Kako se snima emisija o hrani bez ponavljanja scena Voće iz blendera Smoothie: Lak i zdrav obrok iz blendera Smuti - 5 najboljih Pet recepata za najbolje prolećne „smuti“ napitke Palačinke Palačinke: Pet sjajnih recepata · · · · · · ·