Filmovi sa obrtom na kraju
KULTURA · film/TV

Od kako se u svetskim bioskopima pojavio novi film Ben Afflecka “Gone Girl” mnogi su počeli da se češkaju po temenu i razmišljaju od kada je u filmovima postalo odomaćeno da završetak bude nejasan i suprotan od onoga čemu ste se nadali tokom trajanja filma. Važno je da poslednjih 15 minuta sadrže određeni obrt kako bi u stolici zadržali pažnju gledalaca za onih čuvenih sat i 15 minuta, ali završetak bez pojašnjenja zvuči kao rečnik stranih reči i izraza bez krajnjeg objašnjenja pojma.

Čuveni režiser David Fincher nije nas po prvi put iznenadio razrešenjem koje donosi nova pitanja na samom kraju filma, a da je kraj bez odgovora kinematografska caka poznata već neko vreme, pokazaće i dokazati filmovi koje smo ovde odabrali.

1) 2001: A SPACE ODYSSEYStanley Kubrick

Ma koliko se upinjali da shvatimo šta beba i planeta Zemlja rade jedna do druge i kakva je njihova direktna, indirektna ili simbolična veza nema nam pomoći. Kubrick je ovaj put baš vešto „zabiberio“.

2) AMERICAN PSYCHOMary Harron

Serijski ubica koji se šeta i sa osmehom lišava živote različite ljude u Njujorku, zaista nas je ostavio na kraju filma u pozi Rodenovog Mislioca, jer je Patrick Bateman (Christian Bale) za kraj ostavio monolog koji nam ne kaže ništa od onoga što smo neverbalno već razumeli tokom trajanja filma.

3) NO COUNTRY FOR OLD MENJoel i Ethan Cohen

Iako su se mnogi nadali da će se film završiti velikim hepi endom u vidu stradanja zlog ubice Antona Chigurha (Javier Bardem), to se nije desilo. A kako da razumemo krajnju anegdotu šerifa u penziji kojeg igra fantastični Tommy Lee Jones

4) BLADE RUNNERRidley Scott

Film je najpre bio prikazan 1982. međutim u to vreme poslednja scena nije bila naročito dobro rešena, a onda se 1992. pojavio Blade Runner: Director’s Cut, koji je automatski postao i jedina prava verzija filma. A u njoj se u poslednjim scenama otvara prostor da Forda razumemo kao mašinu.

5) Total RecallPaul Verhoeven

Sve vreme se tokom filma postavlja pitanje šta je stvarnost, a šta mašta i da li je jedno zamenilo drugo baš kada smo poverovali da je Arnold Schwarzenegger tamo negde na Marsu.

6) THE THINGJohn Carpenter

Još uvek je vreme Hladnog rata tinjalo posvuda pa i u kinematografiji, ali Carpenterovo rešenje je jedno od najmaestralnijih u ovoj podvrsti dvosmisleno shvaćenih završetaka. Jedina dvojica preživelih Kurt Russell i Keith David čekaju da vide koji od njih je zaražen dok je napolju veoma hladno i verovatno je da će se obojica smrznuti.

7) A SERIOUS MANJoel i Ethan Cohen

Sjajna priča braće Cohen o postupnom raspadanju jednog života, do samog kraja kada jedino što ostaje jeste pitanje oproštaja i sudbine.

8) ONCE UPON A TIME IN AMERICASergio Leone

Remek-delo koje je neke zbog samog kraja, koji se u romanu razlikuje, ponukalo da pomisle kako je usled loših navika protagoniste filmske priče (opijenost opijumom) krivac za to da se pojedine scene čine kao odviše bajkovite i ulepšane.

9) THE SHININGStanley Kubrick

Horor film i takođe remek-delo iskričave jeze završava se fotografijom koja je u originalnoj verziji bila nešto mutnija od Blu-Ray varijante koja ostavlja široko polje za interpretaciju odakle Jack Nicholson na zabavi iz 1921.

Pčelica Maja Druženje sa glumcima u okviru Cineplexx porodičnog dana Branio sam Mladu Bosnu Filmska recenzija: „Branio sam Mladu Bosnu“ Dracula Untold 2 Filmska recenzija: „Drakula – Neispričano“ Persona 10 klasika koje morate pogledati nakon filma „Fight Club“ · · ·