covercipelezaskakanje
PULS GRADA · sport&rekreacija

Od trenutka kada su se “cipele za skakanje” pojavile na fitnes-modno-sportskoj sceni, preduzeti su veliki koraci u njihovom usavršavanju i tehnološkom unapređenju, kako bi bile što bezbednije za korišćenje. Da li je u pitanju još jedan hir, ili revolucionarna promena, vreme će pokazati. Jedno je sigurno, a to je da je zabava zagarantovana.

Na tržištu su pre pojavljivanja “cipela za skakanje” postojali specifični ulošci u vidu aplikacija, koji su mogli da se prikače na obuću, ali zbog klimavosti i nestabilnosti brzo su povučeni. Danas, mnogo godina nakon prvog pokušaja, “cipele za skakanje” ponovo su se pojavile, i nisu puno nalik starim prethodnicima. Izgled najviše asocira na rolere sa federima, zbog čega je stopalo osigurano, a odskakanje maksimalno.

Zašto su dobre

Navodno, nošenje “cipela za skakanje” predstavlja idealan način da poboljšate standardno vežbanje i udvostručite pozitivan efekat koje ono donosi. Neosporno je važan i faktor zabave koji unose u rekreaciju, te tako bavljenje sportom više nikad neće biti dosadno ili monotono. Zbog toga su posebno pogodne za decu, jer će ih pokrenuti i navesti na dodatnu fizičku aktivnost, daleko od kompjutera, TV-a i telefona.

Osim što deluju pomalo suludo, mnogi ih koriste iz vrlo ozbiljnih medicinskih razloga. Krajnje neočekivano, ali ljudi koji imaju hronične probleme sa leđima i bolove u nogama primetili su da im se stanje poboljšalo. Takođe, “cipele za skakanje” čine fizičku aktivnost prijemčivom za ljude kojima je teško da se pokrenu i nateraju na vežbanje.

Profesionalni sportisti nalaze “cipele za skakanje” izuzetno korisnim jer pojačavaju efekat treniranja. U sportovima gde ima dosta trčanja i skakanja, poput košarke, cilj je ojačati određene mišiće i čitave noge, kako bi se postizali što bolji rezultati. Tako mišići postaju čvršći, a izdržljivost se povećava, što nije toliko izražen slučaj kada se nosi obična sportska obuća.

Kako se koriste

“Cipele za skakanje” definitivno se po izgledu razlikuju od standardnih cipela, ali nije samo izgled taj koji zbunjuje. Potrebno je neko vreme kako bi se našao balans i tačka oslonca. Zbog toga najviše i podsećaju na rolere ili klizaljke, iako je odnos prema gravitaciji drugačiji.

Za početak se treba navići na jednostavno hodanje u njima, pa tek kasnije preći na vežbanje i trčanje. Vremenom će se u odnosu na težinu pojedinca naći idealan balans, i ovladati poskakujućim efektom. Kada se to desi, i osoba se dovoljno opusti, akcija može da počne!

Da li su bezbedne?

Zabrinutost vezana za korišćenje “cipela za skakanje” sasvim je realna i očekivana, međutim sproveden je niz ozbiljnih istraživanja i testiranja, kako bi se što više usavršile.

Dizajnirane su tako da pravilno rasporede telesnu masu, te omoguće da svako uspostavi prirodan balans i držanje. Osećaj centra za ravnotežu se ne gubi, pa je verovatnoća pada manja nego kod vožnje bicikla ili skejta. Ipak, treba uključiti zdrav razum, pa ih koristititi po suvom vremenu i na ravnom terenu, uz obavezno korišćenje zaštite za laktove i kolena.

messi Manchester City priprema ponudu od 100 miliona funti za Messija? parovi Vežbajte zajedno gym Teretane su nove diskoteke vežbanje Počinjete da vežbate? · · · · ·