Tri komedije
KULTURA · film/TV

Pažljiviji poznavaoci i kritičari aktuelne televizijske serijske ponude već nekoliko sezona u nazad ukazuju da je sitkom kao uvrežena i najpopularnija komična TV forma u krizi i na strantputici; može biti, o tome se da raspravljati, a negde u blizini te teme možemo da udomimo i ovaj trojni osvrt koji upravo sledi. Pa da vidimo šta nam nude i šta su nam spremili krweativci koji stoje iza tri nove komedije.

Comrade Detectives

O čemu je: Na prvi pogled, reč je o retro-ustrojenoj policijskoj drami smeštenoj u Rumuniju osamdesetih godina prošlog veka; dva beskompromisna i idejama socijalizma i bespogovorne odanosti otadžbini i proklamovanim idejama i vrednostima verna detektiva pokušavaju da uđu u trag ubici svog kolege i prijatelja,otkrivajući lavirnt antidržavne zavere i krijumčarenja robe (i ideja i ideologija) sa mrskog im Zapada.

Zašto: Mimo nužnog sinopsisa, Comrade Detective je definitivno vodeća i najefektnija ekstravaganca u ovogodišnjoj serijskoj ponudi, i to svih fela. Pod producentskom paskom Channinga Tatuma (koji se i sam pojavljuje u ulozi uvodničara na početku svake od šest epizoda) Comrade Detective TV konzumentima i ovisnicima pruža prilično domišljat, zahtevan i uspeo koncept – naime, serija je urađena u mrtvozbiljnom maniru oponašanja navodno istočnoevropskog viđenja policijskog žanra, a potom je vickasto i leksički inteligentno i urnebesno nadsinhronizovana na naglašeno američki engleski. Krajnji darovi tog koncepta su istinski neodoljivi, a dosta toga zanimljivog ima tu i ako se pažnja usmeri samo na fenomene vesternizacije/amerikanizacije bivšeg socijalističkog kutka Evrope i/ili poigravanje baštinom podžanra. U svakom smislu, vrhunska zabava i zbilja jedinstven televizijski rad, pa i podvig.

Ali: Naprosto, nema ’ali’, nema pa nema!

Disjointed

O čemu je: Legenda višedecenijske bitke za legalizaciju kanabisa, Ruth Whitefeather Feldman, upošljava svog sina, tek pristiglog sa univerziteta, i tim koji čini nekoliko entuzijasta i poštovatelja kanabisa, u radnji za prodaju „medicinskog“ kanabisa u Los Anđelesu.

Zašto: U poređenju sa gore nahvaljenom Comrade Detectives, ova nova komedija deluje upadljivo konvencionalno. I to ne samo zbog odluke da se snima pred živom publikom i da se u smislu začina i podsticaja koristi smeh prisutne i neprisutne publike. Ipak, nije Disjointed lišen šarma, smisla i vrednosti – najposle, reč je o novoj seriji kreatora Chucka Lorrija, i premda Disjointed ne dobacije do pokazanog u negovim prethodnim radovima, sitkomima Dva i po muškarca i Mama, ovo jeste dovoljno osoben i duhovit sitkom. Sasvim očekivano, tekst povremeno kipi od jezičkih bravura, razmena replika i sveupna naracije su naglašeno dinamični, a sve je podređeno i dalje neodoljivoj glumačkoj pojavi i neprolaznom magnetizmu nepogrešive Kathy Bates u glavnoj ulozi.

Ali: Iako nominalno počiva na polemičkoj temi, Disjointed na kraju ove prve sezone, sačinjene od deset epizoda, ipak biva delo koje u svoj suštini pripada sredini puta, te takvom izrazu i soju neskloni mogu i da ga zaobiđu.

The Tick

O čemu je: U svetu u kome su superheroji stvarna i redovna pojava već decenijama, računovođa sa povremenim psihičkim problemama i bez ikakvih superherojskih moći shvata da njegov grad zapravo u svojim kandžama drži okrutni i svemoćni super-zlikovac. I dok se trudi da razotkrije tu zaveru, on postaje saborac čudnog superheroja u plavom kostimu.

Zašto: Reč je o serijskoj razradi jednog od dva najhvaljenija Amazonova pilota novih serija lane, a ova sezona kroz svojih šest epizoda u potpunosti je opravdala ambiciozna očekivanja verujućih i strpljivih. The Tick se preporučuje oštrijim i atipičnije postavljenim humorom i potpuno filmskim ugođajem i vizuelnim i narativnim pakovanjem; epizode se direktno nadovezuju jedna na drugu, nema zgodne i zavodljive zaokruženosti koju nužno srećemo u tipskim sitkomima, a i sama priča je dramaturški postavljena u skladu sa dominatnim filmskim izrazom. Mimo toga, junaci su šarmantni, akcija maštovita i ubedljiva, Peter Serafinowicz, kao The Tick, i Griffin Newman kao sluđeni „civil“ Arthur su maestralni, te ova serija može da posluži kao savršena zamena za ishitreno ukinutu komediju Powerless na donekle bliske teme. A nudi i znatno više od toga i sama po sebi.

Ali: Ni ovde nema razloga za  bilo kakav zazor. Sve je na svom mestu i celina vidno odskače u odnosu na konkurenciju i žanrovski prosek.

Bil Skarsgard briljira kao zlocesti Penivajz Filmski prikaz: „To“ pagecover Oskar ih je zaobišao: 5 potcenjenih glumačkih performansi 21. veka 3136755-TEST12-650-74cf639bea-1504797774cover Poznati glumci i glumice u svojim prvim ulogama i danas fifty-1505068922 Prvi trejler za film „Fifty Shades Freed“ · · · ·