Ziferblat
PULS GRADA · gastro

Kada vas sledeći put obaveze ili užitak odvedu u britansku prestonicu, na svoju„to do‟ listu obavezno upišite ime kafića Ziferblat. Reč je o novom konceptu u ugostiteljstvu koji povezuje co-working prostor i ponudu standardnog kafića (Coofice). Time Out magazine Ziferblat je uvrstio u konkurenciju za najbolje „otvaranje‟ u 2014.

U eri dominacije velikih, generisanih lanaca kafića, kakvi su Starbucks i Caffé Nero, čiji objekti širom sveta izgledaju identično, čija je ponuda poprilično slična, baš kaoi atmosfera, postajemo željni specifičnog ineeksploatisanog koncepta, koji će nam pored kafe ponuditi inešto drugačiji ugođaj. Onaj koji će u sebi objediniti originalnost, intimnost i praktičnost. Upravo se sličnom idejom vodio i dvadesetdevetogodišnji Ivan Mitin iz Rusije, koji je pokrenuo jedan sasvim novi koncept u ugostiteljstvu, povezavši co-working prostor i ponudu standardnog kafića. Timeje stvorio lanac takozvanih „coofice‟-a, objekata u kojima je sve besplatno sem vremena koje provedete u njima.

PAY PER MINUTE KONCEPT

Nakon uspeha u Rusiji, gde je Ivan otvorio čak devet kafića ovog tipa, njegov pay-per-minute koncept doživeo je i međunarodnu popularnost otvaranjem Ziferblata u Londonu, koji je usled svoje specifičnosti momentalno privukao veliku medijsku pažnju. Reč je o vrlo simpatičnom prostoru na broju 388 Old Street, u kojem će vas najpre privući specifičan enterijer uređen tako da delom liči na dnevnu sobu, delom na prodavnicu vintage nameštaja.

Po ulasku mušterije dobijaju sat kako bi zabeležile vreme ulaska u kafić, i s kojeg naposletku učitavajui vreme svog odlaska. Broj minuta koje su proveli u kafiću biće jedino što će platiti, bez obzira na broj kafa isendviča koje su popiliipojeli. Ne postoji minimalno vreme koje mušterije mogu da provedu u ovom prostoru, a ni maksimalno. Na usluzi im je besplatan wi-fi, ali i klavir, koji je smešten na sredini objekta. Caka je da mušterije moraju same sebi da spremei kafu i obrok, i ukoliko to žele same i operu svoje sudove. Ili čak tuđe, ukoliko imaju toliko dobre volje. Cena po minutu je samo tri penija, što bi značilo da jei sat vremena u ovom kafiću jeftiniji nego samo jedna šolja kafe u onom standardnom.

REVOLUCIONARNA IDEJA

Uz ovako povoljne uslove, na koje se retko može naići u bilo kom drugom londonskom ugostiteljskom objektu, postavlja se pitanje isplativosti samog koncepta. Na jednoj strani imate izuzetno nisku cenu minuta, koju ne nudi ni jedan co-working prostor kako u Londonu, tako i u Evropi, i koja teško da može da pokrije troškove osnovnog. Otud i informacija da osoblje novootvorenog kafića u Londonu ne može sebi da priušti novi aparat za kafu. S druge strane imate koncept koji sam privlači veliku pažnju, kako medija tako i mušterija željnih ne samo dobre kafe i obroka,već i atmosfere drugačije od one u klasičnim kafićima, što potvrđuje ipomenuti uspeh postignut u Rusiji. Dakle, i ako ne bismo mogli da samu ideju definišemo kao preterano isplativu, makar ne u londonskom primeru, moramo je definisati kao revolucionarnu. Takvom ju je video i Time Out magazine, koji je već uvrstio u konkurenciju za najbolje „otvaranje‟u 2014. godini.

STVORENO ZA FRILENSERE

Revolucionarnost ideje zapravo leži u praćenju sve prisutnijeg freelance trenda koji podrazumeva sve veći broj mladih, kreativnih ljudi koji se odlučuju na samostalan rad od kuće odnosno rad van kancelarije. Ovakvim pojedincima, koje posao ne povezuje s određenim prostorom, prija da svoju kućnu atmosferu zamene nekom drugom u kojoj će moći da rade, jedu, ali i upoznaju nove ljude i s njima razmene ideje i iskustva. Za razliku od klasičnih co-working prostora koji počivaju na bliskoj ideji, Ziferblat i njemu slični kafići pružaju opciju koja podrazumeva sve prethodno navedeno ali i jednu opušteniju, nonšalantniju atmosferu čiji deo možete biti i samo ako ste ljubitelj kafe, bez ikakve obaveze da išta radite tokom svog boravka u kafiću. Dakle, reč je o spoju užitka i posla. Za šta ćete se prvenstveno odlučiti, zavisi isključivo od vas i vaših obaveza.

UKLJUČENOST, NE ASOCIJALNOST

Veliki lanci kafića pomenuti s početka verovatno se nikad neće odlučiti za primenu ovakvih ideja. Makar ne u celosti. Međutim, ono što su i oni prepoznali kao potrebu svojih mušterija jeste toplija i intimnija atmosfera. Uslovi u kojima se ljudi mogu povezati, opustiti i zbližiti, a ne samo s nogu popiti kafu ne odvajajući pogled sa svog smart telefona. Ziferblat pravi drastičnu razliku upravo u pogledu uključenosti mušterije. Umesto potpune asocijalnosti na koju smo navikli u standardnim objektima ovog tipa, u ovom je poželjno, čak i neophodno da se uključite i budete deo samog koncepta. A kako ljudi vole da su deo nečega, ovo je još jedna potvrda uspešnosti pay-per-minute ideje.

Pomodoro Osvaja i atmosferom i aromama: Pomodoro noviteti Bambino Bambino: Bašta kao stvorena je za tople dane Voćni ritam Voćni Ritam: Juice bar inspirisan muzikom Sanjalice kolačići Sanjalice: Originalni kolačići za posebne trenutke ·