Avokado
PULS GRADA · zdravlje

Da li su stvari koje znate o ishrani u stvari samo štetni mitovi? Pogrešne tvrdnje o hrani mogu da naškode vašem zdravlju i raspoloženju. Da li je crveno meso stvarno kancerogeno? Da li preteran unos šećera stvarno dovodi do dijabetesa? Da li gluten stvarno tako loš?

Evo mitova za koje bi nutricionisti najviše voleli da zauvek nestanu

Mit br. 1: Dijete nemaju efekta

Dijete imaju efekta ako im pristupate na pravi način.
Mnoge popularne dijete nemaju efekta za većinu ljudi, naročito na duže staze. To ne znači da ne postoji dijeta koja će vam odgovarati. Suština zdrave ishrane uglavnom leži u stavu. Ako ste probali dijetu koja nije uspela, moguće je da je niste držali iz pravih razloga.

Mit br. 2: Nikad ne treba da jedete hranu bogatu mastima
Činjenica: Dobre masti su zdrave za srce i mozak.
Nisu sve masti loše. Namirnice kao što su riba i koštunjavo voće sadrže ,,zdrave’’ masti koje su u stvari dobre za vaše telo i mozak. Štaviše, veći unos ovih vrsta namirnica može čak da smanji rizik od demecije.

Mit br. 3: Od zasićenih masti ćete dobiti srčanu bolest
Činjenica: Zasićene masti mogu biti deo svačije ishrane.
Ne verujte u ovaj i druge mitove o srčanim bolestima. Nije lako potpuno izbaciti zasićene masti iz ishrane, čak i ako to smanjuje rizik od srčanih bolesti. Zasićene masti nisu jedini faktor rizika i umesto da pokušavate da ih eliminišete, probajte da pored njih unosite više zdravih masti.

Mit br. 4: Zdrave namirnice su preskupe za većinu ljudi
Činjenica: Zdrava hrana je pristupačnija nego što mislite.
Pristupačna hrana nije svuda jednako dostupna. Međutim, jeftina zdrava hrana postoji ako možete da je nabavite. Voće i povrće, i sveže i konzervirano, mnoge žitarice i čak i meso su mnogo pristupačniji nego što ste možda svesni.

Mit br. 5: Od glutena se goji
Činjenica: Gluten može da iritira digestivni sistem kod nekoga, ali nije tako strašan.
Neki ljudi ne treba da unose gluten ako imaju celijakliju ili su netolerantni na gluten. Isto tako, neki ljudi odlučuju da ga izbace iz ishrane jer misle da je tako zdravije. Ne postoje naučni dokazi koji to potvrđuju. Ako se gojite, velika je verovatnoća da vam gluten nije najveći problem u ishrani.

Mit br. 6: Ako ste vegetarijanac, morate da uzimate proteine kao suplemente
Činjenica: Možete unositi dovoljno proteina a da ne jedete meso.
Ima mnogo namirnica biljnog porekla koje sadrže proteine, čak i povrće. Eliminisanje mesa iz ishrane ne znači automatski da morate da uvedete suplemente. Probajte da uvedete raznovrsne namirnice u obroke i užinu umesto suplemenata, osim ako vam doktor ili dijetetičar ne preporuče drugačije.

Mit br. 7: Od crvenog mesa se dobija kancer

Činjenica: Osim ako ne jedete hot dogove po ceo dan, verovatno je sve u redu.
Povremeni hamburger ili šnicla vam verovatno neće škoditi. Prednosti mesa daleko premašuju veoma mali rizik koji meso nosi. Možete da unosite raznovrsno meso i druge namirnice bogate proteinima da biste ostali zdravi i smanjili rizik od dobijanja kancera.

Mit br. 8: Voće sadrži previše šećera

Činjenica: Vašem telu je potreban šećer da bi preživelo.
Šećere u namirnicama kao što je voće nisu tamo stavili ljudi. Ovi šećeri su dobri za vas. Voće takođe sadrži vlakna i druge hranljive materije koji su vašem telu potrebni.

Mit br. 9: Preteran unos šećera dovodi do dijabetesa
Činjenica: Stvar je daleko složenija od samog šećera.
Ima logike da visok šećer u krvi, kao što je slučaj kod dijabetesa tipa 2, nastaje usled preteranog unosa šećera. Istina je da brojni faktori, uključujući visok unos kalorija i nesrećna kombinacija gena, mogu da doprinesu više od samog šećera.

pexels-photo-271897-cover „Noćne ptice“ žive kraće od ranoranilaca PARADOX picture-cover Paradox: Riblje ulje koje hrani organizam punom snagom photo-1514480657081-a987d9a45e90_cover Da li seks leči glavobolju? Dijeta i sladoled Kako da se ne ugojite: Nemojte držati dijetu · · · · ·