cover
PULS GRADA · zdravlje

Svi znamo da nedostatak kvalitetnog sna čini da izgledamo starije, budemo mrzovoljni i lenji, a tome sada možemo dodati i još jednu negativnu posledicu. Naime, ako ste jedni od onih koji spavaju nedovoljno dugo, postoji veliki rizik da ćete se i ugojiti. I ne samo to, istraživači sada tačno znaju koliko više kalorija unosimo kada smo neispavani.

Prema velikom istraživanju Evropskog žurnala zdrave ishrane otkriveno je da kada ljudi noću malo spavaju, sutradan jedu dosta više nego inače. Izračunato je da dodatno unosimo čak 385 kalorija više u odnosu na prosečnu normu. Istraživači su takođe saznali da su neispavane individue u njihovom eksperimentu pokazale znatno veću želju za hranom punom masti, nego obrocima bogatim proteinima.

Da stvar bude još gora, neispavani se i manje kreću od ostalih, tako da se dodatne kalorije više skladište kao masti u njihovom telu, nego što se troše. Magazin Women’s Health je izračunao da je sa unosom 385 dodatnih kalorija svakog dana potrebno da prođe dve i po nedelje da bismo se ugojili za 1 kilogram. Naravno, fizički izgled ne treba jedino da vam bude u fokusu. Gojaznost povećava i rizik pojavljivanja dijabetesa, hipertenzije i srčanih oboljenja.

Ako vam ne uspeva da smršate, stručnjaci predlažu da prvo obratite pažnju na vaše navike u spavanju. Pokušajte da ležete u krevet bar sat vremena ranije, kako bi imali neophodnih 7-8 sati kvalitetnog sna. U slučaju da imate problema sa nesanicom, pogledajte šta smo vas savetovali u naša prethodna dva teksta (OVDE i OVDE).

Festival zdravlja Jesenji festival zdravlja počinje u Beogradu 2. novembra Da vam stomak radi kao sat Prirodno rešenje da vam stomak radi kao sat Mala ruska apoteka Mala ruska apoteka: Veliki broj ruskih preparata 1508746804-0_cover Koliko treba da traje jedna idealna popodnevna dremka? · · · ·