pjimage - 2019-07-16T215131.279
PULS GRADA · zdravlje

Najnovija istraživanja pokazuju da prosečna osoba troši oko 20% više kalorija nego što su to činili naši preci. I mada ljudi postaju svesniji svoje ishrane, nije uvek lako pridržavati se, a ni saznati sve o zdravoj ishrani. Tako, na primer, konzumiranje jabuka u pogrešno vreme može da izazove probleme sa crevima umesto da poboljša varenje.

Evo koje to namirnice mogu da vam naštete ukoliko ih konzumirate u pogrešno vreme:

1. Banane

Iako se banane mogu činiti kao dobra opcija za početak jutra, ako se konzumiraju na prazan želudac, one zapravo mogu smanjiti nivo energije. U početku ćete verovatno osetiti energiju zahvaljujući njihovom visokom sadržaju šećera, ali nakon nekoliko sati, verovatno ćete se ponovo osećati umorno i gladno. Konzumiranje banana takođe može predstavljati pretnju za ljude koji pate od sindroma nervoznih creva, izazivajući dijareju.

2. Kafa

Istraživanja su pokazala da pijenje kafe pre obroka poboljšava našu toleranciju na kofein. U prvom satu nakon buđenja, vaše telo proizvodi kortizol i neophodno je da ne poremetite ovaj proces i prirodni biološki ritam. Pričekajte malo, pa tek onda uživajte u kafi. Ali imajte na umu da je bolje da se držite preporučenog dnevnog unosa kofeina i da ne pijete kafu kasno uveče kako biste sprečili nesanicu.

3. Pirinač

Pirinač sadrži mnogo složenih ugljenih hidrata koji nas dugo čine sitim i punim energije. Sa druge strane, visok procenat ugljenih hidrata čini pirinač jednom od kaloričnijih namirnica, i potencijalno može da izazove povećanje telesne težine ako ga jedete kasno uveče. Ručak je idealan obrok za konzumiranje pirinča jer metabolizam dobro funkcioniše u ovom delu dana, pa će vaše telo lakše svariti ovu namirnicu.

4. Mleko

Neki ljudi navikli su da započnu dan čašom mleka, ali ova navika zapravo nije dobra u slučaju odraslih. Mleko je teško svariti, pa kada ga pijete ujutro i kombinujete sa drugim namirnicama to može izazvati gorušicu i bolove u stomaku. Zato je veče najbolje vreme za čašu toplog mleka. Ne samo da ono umiruje telo, već i pospešuje dobar i kvalitetan noćni san.

5. Meso

Meso je odličan izvor proteina i vitamina B, ali može izazvati prekomerno opterećenje digestivnog trakta. Zato je bolje izbegavati ga pre odlaska u krevet. Meso najbolje konzumirajte tokom centralnog dela dana kako biste dobili dovoljno proteina. Ukoliko ga jedete ujutro, verovatno ćete imati problem da ga lako svarite.

6. Citrusi

Agrumi su vrlo kiseli i kada ih konzumirate na prazan želudac može se javiti gorušica, nelagodan osećaj u stomaku i usporavanje apsorpcije nutrijenata. Zato pričekajte malo nakon obroka, pa tek onda uživajte u voćnom soku.

7. Jogurt

Kao i neke druge pomenute namirnice, i jogurt treba izbegavati na prazan stomak ili pre obroka. On sadrži mlečnu kiselinu koja može smanjiti kiselost želuca i time usporiti varenje. Najbolje ga konzumirajte 1-2 sata nakon glavnog obroka da biste iskoristili sve prednosti mlečne kiseline za varenje.

bite-cake-candy-1166418 Da li naše telo uopšte može da razlikuje prirodno sadržane od dodatih šećera? sharon-mccutcheon-oKay0q7Pa30-unsplash Četiri prirodna zaslađivača koji su dobri za vaše zdravlje BeFunky-collage (6) Da li koristite konac za zube? pjimage - 2019-07-09T100512.345 Potvrđeno je: WiFi uređaji utiču na mušku plodnost · · · ·