BeFunky Collage
PULS GRADA · zdravlje

Svima nam se dešava da zapadnemo u bezvoljnost ili nas preplavi tuga, i to je sasvim u redu, ako takvo stanje potraje kratko. Dobro je suočiti se sa padom raspoloženja na vreme, jer sve emocije koje ne ispoljimo u nekom trenutku stignu na naplatu. Odličan saveznik u toj borbi, svakako je hrana, i to ona puna minerala i vitamina. Pažljivo čitajte nastavak teksta, jer ćete saznati koje namirnice treba da uvrstite na listu.

Iako u trenucima kada se osećamo prazno ili usamljeno prvo posegnemo za slatkišima i grickalicama, oni nude samo trenutnu utehu. Za razliku od njih, voće, orašasti plodovi i žitarice predstavljaju bogat izvor hranljivih materija, i treba ih redovno unositi. U redovima koji slede, saznaćete šta treba da se nađe na vašem tanjiru u danima koje biste radije prespavali.

1. Čokolada

Kockica crne čokolade sa 70 procenata kakaoa, popraviće vaše raspoloženje za tili čas. Ova namirnica bogata je magnezijumom i triptofanom, koji potpomažu rad nervnog sistema. Pored toga, sadrži i flavonoide, koji deluju kao antioksidansi.

2. Orasi

Kada ustanete potišteni ili bezvoljni, prvo što treba da uradite jeste da napravite kašu ili musli u koji ćete dodati 4 do 5 jezgara oraha. Oni sadrže sastojke koji podižu nivo seratonina, hormona sreće. Naravno, ne treba zaboravati ni Omega 3 i 6 masne kiseline koje utiču na pravilan rad nervnog sistema i emocionalnu stabilnost. Na kraju, tu je i magnezijum, koji smanjuje napetost.

3. Crni pirinač

Crni pirinač je ne samo mirisan i ukusan, već i veoma zdrav. Kao i prethodne namirnice sa liste, bogat je antioksidansima i flavonoidima, te štiti moždane ćelije i podiže raspoloženje. Sadrži i vitamine B, kao i magnezijum, kalijum i triptofan, koji se bore protiv iscrpljenosti, i promovišu mentalnu i fizičku vitalnost.

4. Jaja

Verovatno već znate da su jaja bogata cinkom i jodom, koji pomažu pravilnom funkcionisanju mozga. Ako njima dodamo holin, Omega 3 masne kiseline i triptofan, znajte da dobro raspoloženje neće izostati.

5. Kivi

Ovo voće obiluje vitaminom C, sastojkom koji utiče na stvaranje dobrih neurotransmitera. Pored toga, sadrži kalijum i magnezijum, koji hrane i unapređuju rad nervnog sistema.

lung-facts 10 iznenađujućih činjenica o plućima pills-3151089_1280 Riblje ulje koje hrani organizam punom snagom alone-2666433_960_720 5 efektnih načina da savladate nervozu u javnosti apple-cider-vinegar-in-motion-royalty-free-image-983236988-1547221629 Jabukovo sirće čini čuda za kožu · · · ·